Marcipanbrød

Du læser en tråd i debat > kost

Marcipanbrød
I dag var jeg oppe og blive tappet, og da den søde sygeplejerske spurgte om jeg ville have et stykke chokolade sagde jeg selvfølgelig ja tak. Er rart at få et stykke chokolade efter en tapning, så man ikke går helt kold.

Jeg valgte et marcipanbrød, og det var udelukkende udfra, hvad jeg bedst kan lide og hvad jeg havde mest lyst til.

Da jeg tastede det ind blev jeg faktisk ret overrasket. 25 g. marcipanbrød svarer til 123 kcal og jeg blev egentligt positivt overrasket :)

Tænkte bare på om der er nogen der ved om marcipan er "sundt" altså er jo godt klar over at det ikke er sundt. Men det er jo lavet af mandler, og hvis det så er med mørk chokolade uden på er det vel et OK alternativ i forhold til, at spise ren chokolade.

Håber nogen kan hjælpe, for hvis det er sundere at spise marcipanbrød ved jeg godt hvad jeg vil vælge :) Nå ja det er selvfølgelig bedst at vælge fra, men det gider man jo heller ikke hele tiden :)
14 år1. februar 2010 kl. 21:36
re: Marcipanbrød
jeg ved ikke noget som sådan om hvor 'sundt' det er, men denne artikel er måske lidt interessant

fpn.dk

her kårer de marcinpanbrødet som den 'sundeste' af de testede chokolade barer
14 år2. februar 2010 kl. 09:30
re: Marcipanbrød
tak det var faktisk en fin artikel at læse. Er jo godt klar over at det ikke er sundt, men det er rart at vide hvad man skal vælge, hvis man vil vælge et sundere alternativ.

Næste gang jeg skal vælge en chokoladebar, vil jeg i hvert fald lige tænke på, hvad der står i den artikel :)
14 år2. februar 2010 kl. 17:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });