Frikadeller

Du læser en tråd i debat > kost

Frikadeller
Nu har jeg skullet taste frikadeller ind - hjemmelavede vel at mærke, så jeg fandt dk-kogebogen.dk og gik ud fra næringsberingningerne her.

men da jeg så ved et uheld kom til at taste de frikadeller på frost der allerede ligger i programmet herinde, var kJ indholdet dobbelt så højt, nemlig:

Frikadelle, stegt, dybfrost, 100 g: 1.238 kJ

Og nu er jeg så lidt forvirret over hvilken der passer bedst
14 år30. januar 2010 kl. 19:59
re: Frikadeller
nå, linket virker ikke, men ifølge dk-kogenbogen.dk var disse frikadeller på: Energi 580 KJ pr. 100 gram
14 år30. januar 2010 kl. 20:00
Hvorfor prøver du ikke at taste dine egne frikadeller ind som en ret med alle de ingredienser du har brugt, så burde den give det rigtige resultat... For frikadeller er jo aldrig ens.. man kan få nogle rigtig fede nogle i supermarkederne som er færdiglavede på frost.. der er ofte mange flere kcal i end hvis man laver nogle selv med en fedtfattig opskrift
14 år30. januar 2010 kl. 20:28
Det kunne jeg selvfølgelig godt.

det er bare så omstændigt, men det er nok det der giver det bedste resultat ja
14 år30. januar 2010 kl. 21:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });