#1 af kamilla85 (slettet)
Hjælp, aftensmad
Du læser en tråd i debat > kostkamilla85 (slettet)
Hjælp, aftensmad
Har brug for noget inspiration til aftensmaden, er der nogle der har nogen ideer til nemt lækkert mad, jeg er groet lidt fast....
14 år25. januar 2010 kl. 10:30
bruger slettet
re: Hjælp, aftensmad
Uha, der er jo masser af muligheder. Herhjemme spiser vi mest tradionel dansk mad, som frikadeller, hakkebøffer, boller i karry, lasagne, gryderetter, pitabrød, men også falaffel er et stort hit.
Hvis du mangler fedtfattige opskrifter på nogle af de nævnte retter, så prøv Hjerteforeningens opskriftsamling - de har masser af opskrifter og inspiration til både aftensmaden og mange andre måltider.
hjerteforeningen.dk
Vh Karin
Hvis du mangler fedtfattige opskrifter på nogle af de nævnte retter, så prøv Hjerteforeningens opskriftsamling - de har masser af opskrifter og inspiration til både aftensmaden og mange andre måltider.
hjerteforeningen.dk
Vh Karin
14 år25. januar 2010 kl. 11:10
Superwoman
Vi har meget glæde af wok til aftensmad. Fint snittede grøntsager efter behag der lyn steges med eller uden kød. Al kød smager godt i wok.
Ønsker man en lidt asiatisk smag kan der tilsættes soya og f.eks. frisk koriander.
Det er utroligt nemt og kan varieres uendeligt...
Ønsker man en lidt asiatisk smag kan der tilsættes soya og f.eks. frisk koriander.
Det er utroligt nemt og kan varieres uendeligt...
14 år25. januar 2010 kl. 14:17
Frandsen1987 (slettet)
Jeg prøvede lige en ny opskrift her til aften. Kylling i fad. Det var super nemt.
Til 4 pers.
500 g. kylling
2 peberfrugter
250 g. champignoner
200 g. rødløg
Lægges i et ildfast fad. 2 dl. hønsefond blandes med 1 fed hvidløg, 70 g. tomatpure og salt og peber hældes ud over.
I ovnen v. 200 g. i 45-60 min.
Serverede brune ris og frisk salat til. Nemt og super lækkert :)
Til 4 pers.
500 g. kylling
2 peberfrugter
250 g. champignoner
200 g. rødløg
Lægges i et ildfast fad. 2 dl. hønsefond blandes med 1 fed hvidløg, 70 g. tomatpure og salt og peber hældes ud over.
I ovnen v. 200 g. i 45-60 min.
Serverede brune ris og frisk salat til. Nemt og super lækkert :)
14 år25. januar 2010 kl. 22:48
HeidiE
Kartoffellagsagne er også en god ting. Her bruges kartoffel i stedet for lagsagneplader men det giver ikke lige så meget i kalorie regnskabet da kartoffel indeholden en hel del MINDRE kalorier end pasta. Og så til sidst en meger toppingsost på toppen, man kan få en i Netto med 9% fedt og er faktisk rigtig god. Posen er gul.
V.h Heidi
V.h Heidi
14 år26. januar 2010 kl. 15:36
KarinaHadsten (slettet)
Jeg har lige fundet en hjemmeside med opskrifter. Den side vil jeg i hvert tilfælde kigge på når jeg skal have afsluttet min madplan for februar.
dropslankekuren.dk
dropslankekuren.dk
14 år28. januar 2010 kl. 09:02
Marinne (slettet)
Tak - det ser ud til at være et super link du sendte! Har allerede fundet flere ting, jeg helt sikkert må prøve. Pizzaen ser super ud og tunbøfferne. Uhm!
14 år29. januar 2010 kl. 14:55