danskvand

Du læser en tråd i debat > kost

danskvand
er der nogen der ved om danskvand duer som sodavand , altså at man blander saft med dAnskvand i stedet for at købe cola ,,,, feder det lige så meget mon??
14 år17. januar 2010 kl. 11:33
re: danskvand
Hvorfor køber du ikke bare light sodavand?? En cola light indeholder hverken energi eller fedt.

Tror godt du kan blande dansk vand med saft, men tjek lige næringsindholdet i den saft du køber. Den light saft jeg har stående på hylden i øjeblikket indeholder nemlig 90 kJ/ 20 kcal pr 100 ml (koncentreret), så det giver jo mere end en light sodavand.

Hvis det er for sundhedens skyld, med hensyn til at få for mange sødestoffer, er saft nok lige så slemt som sodavand.

Håber du finder den bedste løsning for dig :-)

Vh Karin
14 år17. januar 2010 kl. 12:59
Ud over karins udmærkede svar, så tror jeg heller ikke det smager lige så godt, fordi der ofte er mineralske salte i danskvand.
14 år17. januar 2010 kl. 17:05
Hej... Har du prøvet dansk vand citrus? Det synes jeg er lækkert.. og bedre end light som har sødestoffer m.m. Men det drikker jeg også, vil dog stadig hellere have dansk vand citrus.
14 år18. januar 2010 kl. 08:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });