hvad gøri når i er i byen?

Du læser en tråd i debat > kost

hvad gøri når i er i byen?
Ja, som overskriften siger, hvad gør i når i eri byen at spise, ogi ikke har en vægt, eller nogen ideom hvad f,eks en lasagn indeholder??
Jeg er ikke over fanatisk, men kan mærke at det betyder mere og mere for mig at jeg VED hvad jeg spiser, også fordi jeg gerne vil kunde taste detind i Madital.
hopper i bare over den dag så? eller gætter i bare?
14 år16. januar 2010 kl. 20:59
re: hvad gøri når i er i byen?
Jeg gætter bare - nogle gange er selvfølgeligt lidt nemmere end andre. Hvis jeg bestiller steak står der f.eks. tit hvor mange gram den er på, og så er det jo meget nemt. Ellers er det på sjus. Og er jeg meget i tvivl så taster jeg lidt mere, end jeg tror, for at være på den sikre side. Helt sikker er man selvf. ikke, men jeg synes det er bedre at skrive noget ind end at springe over....
14 år16. januar 2010 kl. 21:09
Jeg gætter også bare - og ligesom SuperWoman gætter jeg nok hellere for højt end for lavt, men jeg prøver at gætte rimeligt realistisk...
14 år16. januar 2010 kl. 22:16
Når jeg ved jeg skal i byen sørger jeg for ikke at indtage ret mange kalorier i løbet af dagen, således at jeg har stort underskud, og så spiser jeg et par gulerødder inden jeg går ud af døren, så er jeg nemlig ikke så sulten, og spiser derfor mindre! Men generelt tænker jeg ikke over kalorier når jeg går ud. Jeg spiser måske et stykke brød mindre og sådan, men ellers ikke! Synes det bliver for surt hvis man aldrig kan gøre den slags. :-)
14 år16. januar 2010 kl. 22:33
Jeg er kommet dertil at de dage jeg skal i byen/spise ude, der taster jeg ikke ind i MadiTal.
Istedet bruger jeg min sunde fornuft, og sparer på kalorierne inden jeg skal af sted.
Det med at sidde og gætte har jeg gjort, men er kommet dertil at jeg holder 1-2 "tastefrie" dage om ugen, hvor jeg så "nøjes" med at bruge min sunde fornuft. De dage jeg ikke taster ind er altid dage hvor jeg spiser ude, uanset om det er et decideret måltid eller om det "bare" er en ostemad til kaffen.
14 år18. januar 2010 kl. 16:42
Jeg gør det samme som Louise... for mig er det gerne weekenderne der bliver for uoverskuelige hvis der skal tastes ind. Jeg holder så bare tastefri og ja - bruger min sunde fornuft...
Hvis jeg ved jeg skal i byen og spise (som er tilfældet på lørdag) så ligger jeg også ofte ekstra motion ind for at kompensere for det højere kalorieindtag.

Og især hvis der er fulgt et glas vin eller to med så sørger jeg for at knokle igennem for at forbrænde alkoholen så min krop ikke skal gøre det på samtdig med at jeg spiser almindelig mad dagen efter - hvis det giver mening:o)
14 år19. januar 2010 kl. 17:22
Nu var jeg i byen både fredag og lørdag og opgav også helt at tænke på kur. Det er der bare ikke overskud til - så må jeg se at dyrke lidt ekstra motion, for der røg godt nok meget rødvin indenbords :-o

Og så et relevant spørgsmål her: Når nu man har tømmermænd og har lyst til junk-food, hvad kan man så spise, der er sundt, i stedet for?
14 år24. januar 2010 kl. 12:13
har et par forslag, de går nok ikke under sund. Men er en sundere udgave af usund.

Men drik noget cola light og spis evt. popcorn, det skal selvfølgelig være sådan nogen man selv popper i en gryde, og så godt med salt.

Lige meget hvad det er du spiser, det hjælper alt sammen, men er godt med på at der er noget mad man har mere lyst til end andet ;)
14 år24. januar 2010 kl. 13:43
Mht. dagen der på mad, så tror jeg at mange er indkodet med at den skal stå på burgere - og ja, så laver jeg altså mine egne sunde burgere, med lækkert oksefars, en god skive ost, lidt sprød bacon, lidt dressing, godt med salat, agurk, majs og andet grønt, og en god fuldkorns burgerbolle.

Og skal det være "hele vejen", så lav nogle kartoffelbåde og smid i ovnen, med olivenolie og groft salt.

Ikke om jeg vil proppe Mc D mad el. lign. i hovedet, ringere "benzin" findes vist ikke, og så endda på en dag hvor kroppen i forvejen er på overload.

Mums, jeg skal vist snart ha hjemmelavet burger, er da vildt længe siden..;0)

mvh
Bøge

14 år24. januar 2010 kl. 14:21
Normalt er den nemme løsning for mig en pizza, og det er altså noget af det værste rent kaloriemæssigt. Men nu fik jeg lyst til hjemmelavede burgere i stedet, så nu er dagen i dag da vist reddet :-D
14 år24. januar 2010 kl. 15:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });