Femkornsblanding - kostfibre

Du læser en tråd i debat > kost

Femkornsblanding - kostfibre
Hejsa

Jeg har lige bagt et dejligt grovbrød med bl.a. en femkornsblanding fra urtekram. Jeg har på urtekrams hjemmeside fundet energifordelingen i blandingen, men de opgiver ikke, hvor mange kostfibre, der er i. Og der må da alligevel være en del kostfibre i sådan en blanding af frø.

Er der nogen, der har et bud på det, måske fra et andet fabrikat, eller ved, hvor jeg eventuelt skal lede efter det?

Claus
14 år16. januar 2010 kl. 09:36
re: Femkornsblanding - kostfibre
Hej

Har selv lige søgt på nettet, men der er åbenbart ingen der skriver hvor mange kostfibre der er i deres blanding.

Mit bedste bud er at du selv laver et regnestykke ud fra ingrediens-listen. Det må være muligt hvis det eks. er skrevet i procent.

Det er nok ikke så præcist, men giver da en idé....ellers kan du jo prøve at skrive til Urtekram :-)

Vh Karin
14 år16. januar 2010 kl. 11:05
Der står heller ikke procenter på de 5 kerner, der er i. Jeg prøver at skrive en mail til dem...

14 år16. januar 2010 kl. 11:46
Når du engang får svar på mailen må du meget gerne ligge svaret herind.

Ligger nemlig selv inde med samme femkornsblanding :)
14 år20. januar 2010 kl. 14:49
Hej

Jeg har fået svar fra urtekram og der er 13 gram kostfibre pr. 100 gram i...

Claus
14 år25. januar 2010 kl. 16:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });