#2 af Sannew (slettet)
Kaloriechok
Du læser en tråd i debat > kostSannew (slettet)
re: Kaloriechok
Uhm. Jeg ELSKER cheesecake...
14 år11. januar 2010 kl. 18:54
Frandsen1987 (slettet)
det er altså lidt unfair, at det er alt det som smager RIGTIG godt der er RIGTIG usundt.
Vidste også godt, at Cheesecake er usundt, men jeg er i chok. Så bliver man nødt til at spørge sig selv "er det virkelig nødvendigt" Jeg håber at jeg bare en gang i mellem kan sige nej det er det ikke, gulerød smager også meget godt :p
Vidste også godt, at Cheesecake er usundt, men jeg er i chok. Så bliver man nødt til at spørge sig selv "er det virkelig nødvendigt" Jeg håber at jeg bare en gang i mellem kan sige nej det er det ikke, gulerød smager også meget godt :p
14 år11. januar 2010 kl. 19:15
Bøge (slettet)
Frandsen - ja kommer godt nok til at tænke:
Hvad er hvad værd!
Når jeg skal lave den næste gang, så vil jeg tillade mig selv at spise 100 gram, men det er også kun 1/25 af kagen, det kommer jo til at smage af kniv så lille er det..ha ha
Og så er det intet mindre end 327 kalorier, det er jo altså også en sjat i regnskabet...
Hvad er hvad værd!
Når jeg skal lave den næste gang, så vil jeg tillade mig selv at spise 100 gram, men det er også kun 1/25 af kagen, det kommer jo til at smage af kniv så lille er det..ha ha
Og så er det intet mindre end 327 kalorier, det er jo altså også en sjat i regnskabet...
14 år11. januar 2010 kl. 19:19
Gine (slettet)
Hold da op... det er da helt vildt... kunne forestille mig der var meget i den, men da slet ikke så meget!!
Jeghar lavet samme opdagelse forleden - det var dog desværre med min almindelige aftensmad som jeg længe har troet var okay og wupti så viser det sig at den indeholder over 1000 kcal... og det spiser jeg uden videre til aftensmad!!! Jeg var helt chokeret, men fandt ud af at det var fordi jeg både tilsatte kød OG ost... så fremover må jeg finde løsninger der kan lette det lidt...
Jeghar lavet samme opdagelse forleden - det var dog desværre med min almindelige aftensmad som jeg længe har troet var okay og wupti så viser det sig at den indeholder over 1000 kcal... og det spiser jeg uden videre til aftensmad!!! Jeg var helt chokeret, men fandt ud af at det var fordi jeg både tilsatte kød OG ost... så fremover må jeg finde løsninger der kan lette det lidt...
14 år12. januar 2010 kl. 09:22
påvejtil60
Fandt for nylig ud af hvor mange kalorier der var i mælk, selv de fedtfattige af slagsen. Holy bolony!! Jeg havde et kæmpe indtag af mælk (2-3 liter på en alm. dag, gerne mere i weekender). Nu står den på vand og cola light ;D skal dog have lidt mælk til de grovvalsede havregryn om morgenen, men det er jo også sundt ^^
Men ja, det var et kæmpe chok for mig! forventer et stort fremskridt i vægttab nu da jeg ikke ubevidst saborterer mig selv længere :p
Men ja, det var et kæmpe chok for mig! forventer et stort fremskridt i vægttab nu da jeg ikke ubevidst saborterer mig selv længere :p
14 år12. januar 2010 kl. 17:38
Superwoman
Jeg kan huske at jeg blev, da jeg startede her på madital, helt rystet over, hvor mange kalorier der er i alm ris!
Det spiste vi herhjemme næsten hver dag. Nu har vi skåret kraftigt ned på det og jeg prøver at finde nye måder at lave tilbehør der ikke altid er ris, pasta og kartofler...
Det spiste vi herhjemme næsten hver dag. Nu har vi skåret kraftigt ned på det og jeg prøver at finde nye måder at lave tilbehør der ikke altid er ris, pasta og kartofler...
14 år12. januar 2010 kl. 19:36
KarinaHadsten (slettet)
Hmmm jeg synes faktisk ikke tallet er så overraskende. For at kunne sammenligne er du jo nødt til at bruge energi pr 100 gram. 327kcal. Jeg har en opskrift jeg har tastet på den her kædebrevs-kage, som nogle sikkert kender. Den er der 375 kcal pr 100 gram i. Jeg synes ofte at hvis man kigger på kage, så ligger det i omegnen 300 - 400 kcal pr 100 gram. Så jeg synes altså ikke det er overraskende.
Når jeg kigger på det sammenligner jeg tit med chokolade som ligger på 450-500 kcal. Hvis vi nærmer os det niveau for en kage vil jeg hellere spise ren chokolade ;-)
Nå men ud over det er jeg en enkelt gang blevet overrasket over at mit indtag pludselig gav en sur smiley på oversigten - det var da jeg spiste 100 g mandler og brugte det som sund slik. Det er jo også sundt, men man skal nok ikke spise 100 g. Det indeholder nemlig også omkring de 500 kcal pr 100 g.
Når jeg kigger på det sammenligner jeg tit med chokolade som ligger på 450-500 kcal. Hvis vi nærmer os det niveau for en kage vil jeg hellere spise ren chokolade ;-)
Nå men ud over det er jeg en enkelt gang blevet overrasket over at mit indtag pludselig gav en sur smiley på oversigten - det var da jeg spiste 100 g mandler og brugte det som sund slik. Det er jo også sundt, men man skal nok ikke spise 100 g. Det indeholder nemlig også omkring de 500 kcal pr 100 g.
14 år14. januar 2010 kl. 13:05
I dag prøvede jeg så at taste en af de ypperste favoritter inden for desserter, nemlig en uhyggelig lækker Cheesecake - og ja, jeg var da ikke et sekund i tvivl om at det var en bombe af format.
Alligevel blev jeg faktisk overrasket over resultatet - for der var, ja hold nu fast - 8000 kcal i den!!
Ja, jeg sidder og griner lidt endnu, det er jo helt vildt, der var jo engang hvor jeg uden at blinke spiste sådan en halv kage, sådan vupti...GISP!
Næste gang den skal laves er til en familiesammenkomst i marts, tror I lige jeg kan finde ud af at skære et MEGET lille stykke..he he he
Er I også blevet overrasket og mere bevidste ved at ha afprøvet diverse opskrifter?
mvh
Bøge
ps: Opskriften gives gerne videre, hvis I tør.. ;0)