Vitaminer og Mineraler

Du læser en tråd i debat > kost

Vitaminer og Mineraler
Hejsa

Jeg synes, at det er ret smart, at man kan se, om man får vitaminer og mineraler nok. Det gør jeg heldigvis - på nær lige af magnesium, som der ikke er meget af i min kost. Men jeg ved ikke, hvad det gør godt for, eller hvad jeg skal spise mere af for at få rettet op på det...

Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, der kender en side på nettet, hvor der er beskrivelser af de forskellige vitaminer og mineraler - hvorfor de er vigtige og hvor man får dem fra?

/CJensen
18 år5. januar 2006 kl. 18:23
re: Vitaminer og Mineraler
Du kan læse om det herinde:

netdoktor.dk

Go fornøjelse

Med venlig hilsen Trine
18 år5. januar 2006 kl. 18:30
re: re: Vitaminer og Mineraler
Tak - det var jo egentlig et meget logisk sted at søge, det havde jeg bare ikke lige tænkt på :-)

/CJensen
18 år5. januar 2006 kl. 18:38
re: Magnesium
Mangel på magnesium kan fremme depression
18 år6. januar 2006 kl. 20:25
re: re: Magnesium
Hej CJensen.
Måske har du allerede fundet ud af det ,du skal vide, men jeg hvis du en anden gang skal finde ud af, hvordan du får dækket vitamin- eller mineralbehov via kosten, så er der en smart funktion her på siden.
Hvis du først vælger "alle varer "og derefter på toppen af siden klikker f.ex. på "mineraler" og herefter klikker på f.ex. "magnesium" øverst i kolonnen, så sorteres fødevarerne med de mest magnesiumsholdige øverst og du kan på den måde nemt se, hvilken fødevare du kan indføre i din kostsammensætning, for at få et bedre indtag af mangnesium.
18 år13. januar 2006 kl. 11:16
re: re: re: Magnesium
...Du skal førts klikke "Info" før du får mulighed for at klikke "alle varer"...
18 år13. januar 2006 kl. 11:19
re: re: re: Magnesium
Tak for tippet - det var jo en dejlig nem måde, at gøre det på...
18 år13. januar 2006 kl. 22:18
re: re: re: re: Magnesium
Et andet link: helsenyt.com

Her er der tabeller over mineraler og vitaminer. Tabellerne indeholder både stoffernes funktion, i hvilke madvarer, de findes, og hvad der hæmmer/fremmer udnyttelsen af dem.
18 år19. juni 2006 kl. 14:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });