#2 af bruger slettet
Beregning af spaghettis kalorie indhold?
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Beregning af spaghettis kalorie indhold?
Jeg vil tro at det er fordi spaghetti jo opsuger vandet, og da der er 0 kalorier i vand, vil det samlede antal kalorier derved blive mindre ved kogt spaghetti.
14 år6. januar 2010 kl. 20:02
Bøge (slettet)
Hej Daniel
Nu må du ikke tage det her negativt, men jeg sidder altså og smiler og synes det er ret sødt at du får den tanke at kalorierne forsvinder ved kogning, det gør de dog ikke.
Det handler om vægt og vægtfylde, og du skal sådan set bare bestemme dig for om du vil udregne kalorieindhold i den rå eller den kogte spaghetti.
Det er nemmest med den rå, vej den af og gå efter varedeklarationen på pakken.
Ellers skal du veje den kogte spaghetti og så taste "spaghetti kogt" ind her på madital og skrive antal gram KOGT spaghetti.
Håber det giver mening?
Du kan ihvertfald trygt holde dig til varedeklarationen på pakken, hvis du afvejer spaghettien inden du koger den.
mvh
Bøge
Nu må du ikke tage det her negativt, men jeg sidder altså og smiler og synes det er ret sødt at du får den tanke at kalorierne forsvinder ved kogning, det gør de dog ikke.
Det handler om vægt og vægtfylde, og du skal sådan set bare bestemme dig for om du vil udregne kalorieindhold i den rå eller den kogte spaghetti.
Det er nemmest med den rå, vej den af og gå efter varedeklarationen på pakken.
Ellers skal du veje den kogte spaghetti og så taste "spaghetti kogt" ind her på madital og skrive antal gram KOGT spaghetti.
Håber det giver mening?
Du kan ihvertfald trygt holde dig til varedeklarationen på pakken, hvis du afvejer spaghettien inden du koger den.
mvh
Bøge
14 år6. januar 2010 kl. 21:05
bruger slettet
Hehe jah okay :D Tak skal du have
14 år6. januar 2010 kl. 21:57
MVH Daniel