#2 af bruger slettet
Protein
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Protein
Dette er måske mere en slags snacks, men når de først er lavet, er de i hvert fald hurtige at tage med, og nemt at spise.
Kikærter udblødes i minimum et døgn, og ristes på panden i lidt olie sammen med dine yndlingskrydderier....DET er guf :-)
Ellers er der jo også tofu, men aner ikke om man kan spise det uden tilberedning, men mon ikke??
Kh Karin, som ikke er den store vegetar....
Kikærter udblødes i minimum et døgn, og ristes på panden i lidt olie sammen med dine yndlingskrydderier....DET er guf :-)
Ellers er der jo også tofu, men aner ikke om man kan spise det uden tilberedning, men mon ikke??
Kh Karin, som ikke er den store vegetar....
14 år19. december 2009 kl. 22:42
bruger slettet
Det lyder faktisk utrolig lækkert med de kickærter, det er i hvert fald sikkert at det skal prøves :)
14 år20. december 2009 kl. 09:08
angelique (slettet)
Du kan osse lave dem i ovnen både med og uden olie og blandet med forskellige frø fx solsikkekerner. Tilberede tofu fra aftensmaden kunne man vel godt tage med.
Jeg spiser mange bønner af forskellige typer, hytteost og æg. Spiser self osse alm ost og mælk og så putter jeg også ofte en skefuld protein pulver i min havregryn eller suppe.
Du kan altid tage et æg med i en lille beholder men der kunne du vel lige så vel tage et stykke kylling eller et lår og drik et stort glas mælk til.
Men ellers tja, jeg slæber jo en pose med frugt og grønt med hver dag og så en madbeholder med æg og rugbrød (hytteosten står i skolens køleskab og på arbejde er der mad i køleren). Har i ik microovn så du kan tage rester med?
Jeg spiser mange bønner af forskellige typer, hytteost og æg. Spiser self osse alm ost og mælk og så putter jeg også ofte en skefuld protein pulver i min havregryn eller suppe.
Du kan altid tage et æg med i en lille beholder men der kunne du vel lige så vel tage et stykke kylling eller et lår og drik et stort glas mælk til.
Men ellers tja, jeg slæber jo en pose med frugt og grønt med hver dag og så en madbeholder med æg og rugbrød (hytteosten står i skolens køleskab og på arbejde er der mad i køleren). Har i ik microovn så du kan tage rester med?
14 år21. december 2009 kl. 11:42
Sannew (slettet)
Du kan også komme proteinpulver i din smootie (så u havde fået en smootie-maskine i julegave ;-)). DEr er mange at vælge mellem, så tjek kalorieindhold.
Vælger du en med vaniljesmag kommer det seriøst til at smage som lækker, lækker is!
Jeg har hørt at bærsmootie med chokolade proteinpulver skulle smage super, men tanken byder mig imod.
Brugsen sælger noget, der hedder quorn - et svampeprotein, som kan tilberedes som kød. Jeg er ikke vild med det, men jeg kender mange, som er.
Vælger du en med vaniljesmag kommer det seriøst til at smage som lækker, lækker is!
Jeg har hørt at bærsmootie med chokolade proteinpulver skulle smage super, men tanken byder mig imod.
Brugsen sælger noget, der hedder quorn - et svampeprotein, som kan tilberedes som kød. Jeg er ikke vild med det, men jeg kender mange, som er.
14 år9. januar 2010 kl. 13:17
Jeg er ikke vegetar, men jeg er begyndt at spise meget mindre kød på det seneste. Når jeg endelig spiser kød er det som regel fisk eller fjerkræ. Og det er nok to gange om ugen. Jeg arbejder tit omkring middagstid og derfor ender jeg som regel med at tage et eller andet hurtigt med, derfor er det sjældent et varmt måltid der indeholder både kød, grønt og stivelse.
Jeg har lagt mærke til at når jeg ikke får protein, så stiger min vægt...
Men til sagen: jeg ved der er en del vegetarer på siden (eller har været i hvert fald), så kan I råde mig til hvilke ting man kan spise som alternativ til kød for at få protein?
Jeg er ikke den store fan af linser...
Jeg spiser engang imellem en proteinbar som nødløsning, men det er jo lidt kedeligt i længden.
Kender I nogle gode kilder til protein som ikke kræver tilberedning og som er nemt at opbevare i tasken eller lignende?
Knus