Du har ret. Købt noget chokolade med 74% kakao indhold forleden fordi jeg skulle bruge det til konfekt. Sad så i toget og efter træning og var ved at dø af sult og havde inhaleret det lille bitte æble jeg havde så jeg to hul på chokoladerne, der var 2 forskellige, og spiste 24g ialt og havde bare ik lyst til at spise mere. Var heller ik ved at dø af sult da jeg kom hjem ca 1,5 time senere.
Det er måske det der er tricket ved de der chokolade diæter...?
#2 af angelique (slettet)
Jeg fandt ud af at hvis jeg inden aftensmaden spiste 20g meget mørk chokolade, så forsvandt det meste af appetitten og den stærke smag tilfredsstilte nærmest smagsløgene så jeg følte at aftensmaden nærmere skulle tilfredsstille mit fysiske behov for mad og ikke det psykiske (smagen).
Jeg havde slet ikke samme behov for at spise en stor mængde bare for at få tilfredsstillet mine smagsløg for det var allerede klaret med chokoladen!
Jeg ved ikke om jeg er den eneste det virker på, men jeg synes i hvert fald at jeg spiste meget mindre end jeg ellers ville have gjort.
Det kan være der også er andre ting end mørk chokolade, måske noget mere kalorievenligt, der kan anvendes... Hehe