#2 af angelique (slettet)
Chokolade som appetitdæmper
Du læser en tråd i debat > kostangelique (slettet)
re: Chokolade som appetitdæmper
Du har ret. Købt noget chokolade med 74% kakao indhold forleden fordi jeg skulle bruge det til konfekt. Sad så i toget og efter træning og var ved at dø af sult og havde inhaleret det lille bitte æble jeg havde så jeg to hul på chokoladerne, der var 2 forskellige, og spiste 24g ialt og havde bare ik lyst til at spise mere. Var heller ik ved at dø af sult da jeg kom hjem ca 1,5 time senere.
Det er måske det der er tricket ved de der chokolade diæter...?
Det er måske det der er tricket ved de der chokolade diæter...?
14 år2. december 2009 kl. 14:28
taina (slettet)
Hehe... bare den slags virkede her, men det gør det ikke. Her er det alt eller intet. Hvis der er 200 gram chokolade, lys, mørk eller fyldt, så ryger der 200 gram chokolade ned. Hvis der ikke er noget chokolade, ryger der ikke noget ned - så det er der næsten aldrig.
I øvrigt er jeg i sådan en periode, hvor jeg elsker MAD - altså rigtig mad, som smager godt og mætter, i stedet for slik og kage. Og jeg skal ikke have min madsmag ødelagt af chokoladesmag! :-)
mvh. tina
I øvrigt er jeg i sådan en periode, hvor jeg elsker MAD - altså rigtig mad, som smager godt og mætter, i stedet for slik og kage. Og jeg skal ikke have min madsmag ødelagt af chokoladesmag! :-)
mvh. tina
14 år3. december 2009 kl. 00:29
angelique (slettet)
Sådan har jeg det osse med slik, chips, pizza, pomme frites, øl og sprut men bare ikke chokolade og især ikke hvis kakaoprocenten er høj.
Men indrømmet så spiste jeg absurde mængder mørk chokolade som teenager og har faktisk ikke rigtig været fan siden. Måske det er derfor jeg kan nøjes med et par stykker. Men det tog min sult da jeg sad i toget og havde 1,5 time hjem og indrømmet så frygtede jeg da osse at jeg ville indhalerer hele pakken.
Men indrømmet så spiste jeg absurde mængder mørk chokolade som teenager og har faktisk ikke rigtig været fan siden. Måske det er derfor jeg kan nøjes med et par stykker. Men det tog min sult da jeg sad i toget og havde 1,5 time hjem og indrømmet så frygtede jeg da osse at jeg ville indhalerer hele pakken.
14 år3. december 2009 kl. 07:16
taina (slettet)
Angelique, jeg har det lige modsat af dig. Jeg har aldrig kunnet fordrage mørk chokolade, men så hørte jeg netop den der med, at man kunne nøjes med lidt, så det prøvede jeg. Yearh right! Nu kan jeg OGSÅ godt lide mørk chokolade, og det ryger ned med nøjagtigt samme tempo som det andet.
Jeg synes, det var flot, at du kunne lade være med at inhalere det, når du nu havde det i hænderne - stor respekt herfra :-)
mvh. tina
Jeg synes, det var flot, at du kunne lade være med at inhalere det, når du nu havde det i hænderne - stor respekt herfra :-)
mvh. tina
14 år3. december 2009 kl. 13:07
angelique (slettet)
Nej hvor sjovt og lidt tragisk. Du må tilbage til udgangs punktet :)
Hvorfor begyndte du at spise mørk chokolade nu når du ik kunne li det?
Tror jeg ubevidst øver viljestyrke inden weekendens to julefrokoster. Det er så frustrærende, for jeg ved bare hvor svært jeg har det med mad når det står lige foran mig.
Hvorfor begyndte du at spise mørk chokolade nu når du ik kunne li det?
Tror jeg ubevidst øver viljestyrke inden weekendens to julefrokoster. Det er så frustrærende, for jeg ved bare hvor svært jeg har det med mad når det står lige foran mig.
14 år3. december 2009 kl. 14:21
taina (slettet)
Jeg tænkte jo netop, at hvis jeg valgte mørk chokolade i stedet for lyst, så kunne jeg bedre styre det (specielt når jeg nu ikke ret godt kunne lide det). Men så var det, jeg fandt ud af, at jeg også godt kunne lide det, bare på en anden måde... Hehe, ja det er lidt sjovt. Nu lader jeg bare være med at spise chokolade, så går det meget bedre :-)
mvh. tina
mvh. tina
14 år9. december 2009 kl. 11:59
Jeg fandt ud af at hvis jeg inden aftensmaden spiste 20g meget mørk chokolade, så forsvandt det meste af appetitten og den stærke smag tilfredsstilte nærmest smagsløgene så jeg følte at aftensmaden nærmere skulle tilfredsstille mit fysiske behov for mad og ikke det psykiske (smagen).
Jeg havde slet ikke samme behov for at spise en stor mængde bare for at få tilfredsstillet mine smagsløg for det var allerede klaret med chokoladen!
Jeg ved ikke om jeg er den eneste det virker på, men jeg synes i hvert fald at jeg spiste meget mindre end jeg ellers ville have gjort.
Det kan være der også er andre ting end mørk chokolade, måske noget mere kalorievenligt, der kan anvendes... Hehe