Mere fedt, mindre kulhydrat...how?

Du læser en tråd i debat > kost

Mere fedt, mindre kulhydrat...how?
Jeg har nu tastet på madital i et par måneder efterhånden, og det ser faktisk ikke så skidt ud...bortset fra min energifordeling. Jeg kan bare ikke få det til at balancere. Jeg får for mange kulhydrater og for lidt fedt.

Jeg er pescetar, dvs. spiser ikke kød og fjerkræ. men gerne fisk. Jeg sørger for at spise fed fisk ofte, f.eks. laks, men ville egentlig helst undvære fisken også, hvis jeg kunne... Men hvis jeg får implementeret nogle erstatninger i min kost, kan jeg vel skære kraftigt ned...

Forslag til kostændringer modtages gerne! (se evt. min kostdagbog).
15 år20. november 2009 kl. 07:53
re: Mere fedt, mindre kulhydrat...how?
Har lige kigget på din kost i denne uge...
Jeg har følgende forslag:
- Prøv at skifte noget af din frugt ud med grøntsager, fx. gulerod, tomat, agurk, peberfrugt el.lign.
- For at få lidt mere fedt kunne du evt. bruge noget god olivenolie til din mad. Det er de sunde fedtsyrer.
- Vælge en ost med 17% fedt (30+) Osten kan du spise på den riskiks eller knækbrød

Louise
15 år20. november 2009 kl. 11:04
Tak for svar, Louise79. Bestemt brugbart!
15 år20. november 2009 kl. 12:33
Var så lidt;-)
15 år20. november 2009 kl. 14:45
Forresten:
Du kan også spise nogle forskellige nødder, fx: hasselnødder, valnødder, mandler el.lign.
Du skal bare være opmærksom på ikke at spise for mange cashew-nødder, da de indeholder store mængder mættet fedt.
15 år20. november 2009 kl. 16:23
Laks er da ikke fed fisk? Tværtimod synes jeg, at det er noget af det, man kan spise rigtig meget af, uden at det rigtigt tæller ret meget. Prøv at sammenligne med sild eller makrel - DET er fed fisk.

mvh. tina
14 år9. december 2009 kl. 12:02
prøv at spise avokado. og mandler
14 år9. december 2009 kl. 18:03
avokado, nødder, nødeolie, majsolie, oliven, olivenolie, palmeolie
peanut. plantemagarine, rapsolie, sesamfrø, solsikkefrå, tidselolie, valnødder, vindruekerneolie.

læst i bla. bogen "slank for altid".
14 år9. december 2009 kl. 18:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });