#2 af sss (slettet)
At give kaffen et pift
Du læser en tråd i debat > kostsss (slettet)
re: At give kaffen et pift
Lyder da ikk som en dum ide ;)
Laver tit kaffe med nescafé, lidt cacao pulver og et skvæt mælk, ca 50 gram i. Og smager det til med sødemiddel, til det er tilpas sødt - meget kalorielet og smager rigtig godt, lidt som varm cacao :-)
Laver tit kaffe med nescafé, lidt cacao pulver og et skvæt mælk, ca 50 gram i. Og smager det til med sødemiddel, til det er tilpas sødt - meget kalorielet og smager rigtig godt, lidt som varm cacao :-)
15 år4. november 2009 kl. 13:59
SiriS (slettet)
En kop sort espresso med citron- eller appelsinskal er lækkert. Det havde jeg helt glemt! Jeg bruger også kardemomme, tre-fire kapsler i en stempelkande. Jeg er i gang med at teste mig selv for mælkeoverfølsomhed, og skal undgå mælkprodukter i de næste fem uger, så jeg kan godt bruge nogen tips til at gøre noget ved sort kaffe.
15 år4. november 2009 kl. 22:54
angelique (slettet)
Hva med at bruge soya eller rismælk? Det er man sjældent allergisk overfor og soya mælken gir sådan en lidt cremet fornemmelse. Ved godt der er kalorier i og det er små dyrt men hvis man kun bruger et skvæt i kaffen så vælter det ingen budgetter.
15 år5. november 2009 kl. 15:23
angelique (slettet)
Man kan osse få mandelmælk og hvedemælk og quinoamælk. Der er self kcal i dem alle men det er ikke komælk.
Hvis det skal være kcal frit og man ik er bange for kemikalier så kan man osse få rigtig mange forskellige typer smags essenser. Kender nogen der bruger dem meget i smothies.
Hvis det skal være kcal frit og man ik er bange for kemikalier så kan man osse få rigtig mange forskellige typer smags essenser. Kender nogen der bruger dem meget i smothies.
15 år5. november 2009 kl. 15:41
Louise79 (slettet)
Tak for input.
Jeg kan sagtens tåle komælk, så det er ikke noget problem.
Men der ryger hurtigt nogle kj hvis man laver 2-3 cafe latte.
Ved ikke hvor mange kj der er i de essenser man kan købe, har ikke tjekket det.
Jeg kan sagtens tåle komælk, så det er ikke noget problem.
Men der ryger hurtigt nogle kj hvis man laver 2-3 cafe latte.
Ved ikke hvor mange kj der er i de essenser man kan købe, har ikke tjekket det.
15 år5. november 2009 kl. 19:54
Easy (slettet)
Jeg investerede i sådan en "mælkepisker" - en mini-mini-mini elpisker. Man varmer lidt minimælk i en gryde og pisker det og får det mest fantastiske kaloriefattige skum der smager herligt oveni kaffe. Du vil ikke komme til at bruge mere end ½ dl. minimælk til en kop (men er nok til at varme 1 hel dl. får at få noget at piske i og så tage havldelen) og DET er der altså ikke mange kalorier i ! (vist nok 15-20 kcal)
15 år6. november 2009 kl. 11:16
Louise79 (slettet)
Har mælkeskummer, og bruger cen også når jeg laver Cafe Latte ;-)
15 år6. november 2009 kl. 12:49
Frk Jakob (slettet)
Jeg bruger bare alm. skummet mælk :) det er rigeligt pift til mig. SKal jeg være usund så laver jeg rigtig varm kakao med skummet mælk, sukker og kakao pisket op og lige varmet :) Usundt, men langt færre kcal end at spise fløde chokolade og det er samme smag :)
14 år26. november 2009 kl. 19:57
Jeg elsker en ged cafe latte, men for at spare på kj laver jeg det ikke så tit.
Men min maskinkaffe kan godt blive kedelig i længden, så for at pifte den lidt op kommer jeg lidt krydderi i kaffefilteret sammen med bønnerne.
Det kan være lidt vanille, kardemomme eller kanel.
Hvad gør I andre for at pifte jeres kaffe lidt op, men stadig sparer på kj?
Louise