#2 af biologi c
Sukker og ledsmerter??
Du læser en tråd i debat > kostbiologi c
re: Sukker og ledsmerter??
ens smertefølsomhed bliver bedre når man taber sig. så smerterne bliver mindre.
15 år25. oktober 2009 kl. 09:49
SiriS (slettet)
Det kan være at du har haft et forstadie til urinsyregigt. En søgning på lesmerter + sukker gav bla dette link
gigtforeningen.dk hvor der et stykke nede på siden står noget om urinsyregigt, og jeg hæftede mig ved dette afsnit:
Citat:
Man bør ikke spise ? eller drikke ? for meget sukker, da sukker øger dannelsen af urinsyre. Fødevarer som slik, sodavand og saftevand indeholder meget sukker. Frugtjuice og fruktoserige frugter indeholder også en del fruktose, som kan øge risikoen for forhøjet urinsyreindhold i blodet.
Citat slut.
gigtforeningen.dk hvor der et stykke nede på siden står noget om urinsyregigt, og jeg hæftede mig ved dette afsnit:
Citat:
Man bør ikke spise ? eller drikke ? for meget sukker, da sukker øger dannelsen af urinsyre. Fødevarer som slik, sodavand og saftevand indeholder meget sukker. Frugtjuice og fruktoserige frugter indeholder også en del fruktose, som kan øge risikoen for forhøjet urinsyreindhold i blodet.
Citat slut.
15 år25. oktober 2009 kl. 12:52
apdec77 (slettet)
Tak for svaret, har selv forsøgt at søge info, men har ikke kunnet finde noget... det kunne godt lyde som det, men det er jo så endnu en grund til at holde fast i de gode ting ved min nuværende livsstil:o)
15 år25. oktober 2009 kl. 19:40
Jeg er ret ny på denne side, men har virkelig følt, at jeg har fået nogen gode redskaber til at tabe i vægt - har pt. tabt 5,1 kg på 3 uger, så jeg er ret tilfreds.
MEN... jeg har opdaget noget underligt: efter at have droppet sukker, slik osv. fra den ene dag til den anden, er mine ledsmerter om morgenen væk - jeg synes ikke umiddelbart der er nogen logisk forklaring - jeg har snydt lidt en enkelt da, og gæt engang: næste morgen havde vi balladen igen! Jeg er naturligvis glad for den ekstra "sidegevinst", men er der andre der har oplevet dette? og evt, har en god forklaring?