Daglig indtagelse

Du læser en tråd i debat > kost

Daglig indtagelse
Hej alle sammen
Jeg er ny her på siden og jeg har svært ved at finde ud af hvor mange kalorier/Kj jeg har brug for på daglig basis, så man ku sammenligne hvor meget man indtager og hvor meget man kun må indtage.
Er 20 år kvinde på 56 kg og 160 cm høj. :) på forhånd tak, hvis nogle kan hjælpe mig
15 år20. oktober 2009 kl. 20:36
Daglig indtagelse
Her er et rigtigt godt link til formålet:

lidtfedt.dk

Ellers er der en regel om at kvinder der skal holde vægten og som er gennemsnitligt fysisk aktive skal have omkring 2000kcal dagligt. Det afhænger naturligvis af ens størrelse også. Jeg tror ikke at der er nogen 100% præcis udregning til det, jeg tror det er bedst at få målt sit stofskifte hvis man vil være helt sikker. Ellers må man prøve sig frem.

Programmet her angiver også hvor mange kalorier man skal have inde under siden info, hvis man har sat sig et mål. Fx skal jeg holde vægten og så skriver den at jeg skal have ca 1900kcal når jeg ikke træner og ca 2500 når jeg træner.
Det er smaddersmart :D
15 år20. oktober 2009 kl. 21:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });