#2 af Sannew (slettet)
græskar
Du læser en tråd i debat > kostSannew (slettet)
re: græskar
Jeg har en supergod påskrift fra Jamie Oliver: man tager nogle krydderier - fx hvidløg, spidskommen, salt, oregano - og blander dem i lidt olivenolie. Så skærer man græskar i skiver, smør dem med krydderiblandingen og bager dem i ovnen.
15 år16. oktober 2009 kl. 11:49
biologi c
lyder godt, det prøver jeg.
tak for opskrift
tak for opskrift
15 år16. oktober 2009 kl. 13:44
Superwoman
Jeg har også fået lavet græskar suppe. Den har en meget sød smag som nogle sikkert skal vænne sig til, men jeg synes det smager rigtigt godt og varmer dejligt i de her kolde måneder.
Steg 2 hakkede løg i en gryde med en smule fedtstof i bunden.
Skær græskaret (skrællet) i 1 cm store firkanter. Skræl 1-2 gulerødder og skær dem i skiver.
Når løgene er blevet gennemsigtige hælder du græskar firkanterne og gulerødder ned til løgene.
Hæld omkring 1 liter grøntsags eller kyllinge boullion over grøntsagerne og lad det små koge i 40 min eller til gulerødderne er møre.
Blend det eller brug en håndblender. Smag til med salt og peber. Kan man lide det så kan man også tilsætte muskatnød - det går godt til græskar.
Server! Spis og nyd.
Steg 2 hakkede løg i en gryde med en smule fedtstof i bunden.
Skær græskaret (skrællet) i 1 cm store firkanter. Skræl 1-2 gulerødder og skær dem i skiver.
Når løgene er blevet gennemsigtige hælder du græskar firkanterne og gulerødder ned til løgene.
Hæld omkring 1 liter grøntsags eller kyllinge boullion over grøntsagerne og lad det små koge i 40 min eller til gulerødderne er møre.
Blend det eller brug en håndblender. Smag til med salt og peber. Kan man lide det så kan man også tilsætte muskatnød - det går godt til græskar.
Server! Spis og nyd.
15 år17. oktober 2009 kl. 15:45
de er gode at tabe sig på-ca 10kr for mad på en dag.
indholdsmæssigt er der 5gange mindre energi end i ris.
så man kan spise 5 gange så meget.....