nem frokost/madpakke.

Du læser en tråd i debat > kost

nem frokost/madpakke.
Jeg søger inspiration på en fedt- og IKKE mindst kaloriefattig frokost/madpakke. Det skal helst være noget med salat og grønt, da frokost og aften er de eneste tidspunkter på dagen, jeg indtager grøntsager :)
Jeg går i skole, så det skal helst ikke være noget med rugbrød, da jeg syntes det blir ret klamt af at ligge i en skoletaske en halv dag.. Jeg har prøvet både med Nyt nordisk mørke stykker m. pålæg, og salat m. ærter, majs, tomat, kylling/tun, en smule fedtfri dressing, og 50 g fuldkornspasta, men både brødet og pastaen indeholder vist ret mange kalorier! :/ og det er jo ikke så godt når jeg er studerende og stillesiddene.
Håber i kan hjælpe :)!

Ps. opskrifterne skal helst ikke kræve de store indkøb.
15 år21. august 2009 kl. 14:58
re: nem frokost/madpakke.
Tjah 50g pasta er ikke mere en 200kcal, så hvis du kun putter grøntsager i, så er det jo intet problem...
Bland det evt med grønne bønner, salat, agurk, tomat, babymajs, peberfrugt, squash osv... Der er masser af muligheder... Eller tag knækbrød og frugt med, knækbrød holder sig frisk i tasken... Ellers bare lad være med at putte pålæg på rugbrødet som smør, leverpostej, smøreost osv, hvis det bare er skinke uden smør, så plejer det ikke at blive klamt...

Du kan også tage hårdkogte æg med eller miniflute med salat i.. Eller lav 60g ris med salat og tag i en plastboks.. Eller tag müslibarer og frugt.. Eller bag nogle grovboller selv, og put salat i, de bliver som regel heller ikke klamme hvis man ikke putter noget fugtigt i...
15 år21. august 2009 kl. 19:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });