#2 af Belfast (slettet)
At tælle kulhydrater
Du læser en tråd i debat > kostBelfast (slettet)
re: At tælle kulhydrater
Hej Louise.
Jeg har også diabetes og tænker også altid på hvad der er kulhydrater i men efterhånden ved man bare hvad der er godt at spise og hvad der ikke er!!!
Det er så bare ikke lige altid jeg får overholdt at spise det rigtige.
Jeg har været hos en diætist hvor jeg fik et skema jeg kunne følge hvis jeg ville tabe mig.
Her indgik kun 1 stk. frugt i løbet af dagen og ganske lidt brød, ris eller pasta el. kartofler
Det er svært at overholde!!!
Jeg burde være bedre til at styre mit indtag da jeg jo ved hvad der kan ske hvis jeg ikke gør.
Hilsen Rikke
Jeg har også diabetes og tænker også altid på hvad der er kulhydrater i men efterhånden ved man bare hvad der er godt at spise og hvad der ikke er!!!
Det er så bare ikke lige altid jeg får overholdt at spise det rigtige.
Jeg har været hos en diætist hvor jeg fik et skema jeg kunne følge hvis jeg ville tabe mig.
Her indgik kun 1 stk. frugt i løbet af dagen og ganske lidt brød, ris eller pasta el. kartofler
Det er svært at overholde!!!
Jeg burde være bedre til at styre mit indtag da jeg jo ved hvad der kan ske hvis jeg ikke gør.
Hilsen Rikke
15 år15. august 2009 kl. 21:24
Jeg har altid, ubevidst, talt kulhydrater, for det var/er mængden af kulhydrater der afgører hvor meget insulin jeg skal have.
Efter jeg er begyndt her på siden har jeg begrænset mine kulhydrater meget, og er begyndt at være meget opmærksom på dem.
Efter jeg er begyndt at begrænse mit indtag af kulhydrater er der kommet gang i mit vægttab, og mit insulinbehov er faldet til ca. det halve.
Som rettesnor indtager jeg fx. ca. 10 gram kulhydrat om morgenen i form af frugt.
I løbet af dagen max. 20 gram kulhydrat.
Så lidt som mulig til min aftensmad, og i løbet af aftenen ca. 20 gram kulhydrat i form af brød, og 10-20 gram fra frugt.
Om aftenen overspiser jeg desværre, så får også lidt kulhydrat der.
Den begrænsede mængde kulhydrat der er i grøntsager regner jeg ikke selv med, da det ikke påvirker mit blodsukker.
vordan regner I med kulhydrat?