#1 af Frk Jakob (slettet)
Idéer til frokost
Du læser en tråd i debat > kostFrk Jakob (slettet)
Idéer til frokost
Jeg arbejder i butik og min frokost består af ting jeg kan købe. Jeg gør det at jeg køber rugbrød, noget pålæg, 1-200 gram grønt og så 1-2 stk frugt. Men det løber virkelig op i kcal og jeg vil høre om i har nogel idéer til hvad jeg ellers kan spise? Jeg synes at får jeg ikke mit rugbrød, der midt på dagen så bliver jeg virkelig sulten. Måske skal jeg bare skære i mængden, for spise pt. 2 skiver rugbrød med pålæg. Måske flere grøntsager istedet? Er bare også nervøs for at løbe sur i alle de grøntsager midt på dagen. Får jo også en del om aftenen. Men idéer søger :)
15 år6. august 2009 kl. 02:59
Anonym
re: Idéer til frokost
Har du adgang til køleskab?
Hvad med hytteost, tun, æg? De ting mætter syntes jeg, og hvilket grønt får du? tomater og agurk er næsten kun vand ogmætter ikke meget mens blomkål fx. er svært at spise rigtigt meget af ukogt fordi det mætter
Hvad med hytteost, tun, æg? De ting mætter syntes jeg, og hvilket grønt får du? tomater og agurk er næsten kun vand ogmætter ikke meget mens blomkål fx. er svært at spise rigtigt meget af ukogt fordi det mætter
15 år6. august 2009 kl. 08:18
KarinaHadsten (slettet)
Jeg ville nok skære ned til en skive rugbrød og så spise noget kød dertil. Altså ikke pålæg, men et stykke kylling eller en frikadelle eller noget i den stil. Og så helt klart skrue op på grøntsagerne 2-300 g i stedet. Og så ville jeg gemme frugten til mellemmåltid om eftermiddagen.
Hvad for noget grønt spiser du? Rå eller kogt? Jeg bruger meget at spise avocado når jeg spiser rugbrød. Så er det ikke tørt. Alternativt kogt blomkål eller broccolli. Det kan faktisk også spises koldt hvis du ikke har adgang og tid til det større kokkearbejde. Det bliver nemlig lettere at spise meget af det når det er kogt.
Ved ikke om det var noget der kunne bruges. :-)
Hvad for noget grønt spiser du? Rå eller kogt? Jeg bruger meget at spise avocado når jeg spiser rugbrød. Så er det ikke tørt. Alternativt kogt blomkål eller broccolli. Det kan faktisk også spises koldt hvis du ikke har adgang og tid til det større kokkearbejde. Det bliver nemlig lettere at spise meget af det når det er kogt.
Ved ikke om det var noget der kunne bruges. :-)
15 år6. august 2009 kl. 08:47
SiriS (slettet)
Ja, det kan godtnok være svært at finde noget købemad, men det hjælper altså at tage lidt med hjemmefra.
Makrel i tomat
Nødder mætter og er fulde af sunde fedstsyrer, men pas på mængden, en lille håndfuld er max, tæl gerne 10-15 op
Laks
Rejer
Røget kød, fx oksemørbrad eller hest fra slagteren
Skinke
Hamburgerryg
Røget filet
Kartoffelmad (kartofler og rugbrød sammen giver rigtig god proteinkomplettering)
Råkost
Tak for at sætte tankerne i sving!
Makrel i tomat
Nødder mætter og er fulde af sunde fedstsyrer, men pas på mængden, en lille håndfuld er max, tæl gerne 10-15 op
Laks
Rejer
Røget kød, fx oksemørbrad eller hest fra slagteren
Skinke
Hamburgerryg
Røget filet
Kartoffelmad (kartofler og rugbrød sammen giver rigtig god proteinkomplettering)
Råkost
Tak for at sætte tankerne i sving!
15 år7. august 2009 kl. 09:15
Frk Jakob (slettet)
Jeg kan kun købe, når jeg skal spise frokost. For jeg kan ikke opbevare mad her i varmen. Dvs har rugbrød i taske og så køber jeg noget pålæg.
Af grøntsager spiser jeg forskelligt: radiser, gulerødder, broccoli, agurk, tomat. Hvad der pt er på hylden ;) Det spises u kogt.
Jeg har overvejet hytteost, men hvis jeg skal spise en hel, så får jeg ret mange kcal. Derfor har jeg valgt det fra. Spiste en advokado med hytteost og så 150 gram gulerod den ene dag, men det løber bare helt vildt op.
Jeg har fundet ud af at melon er ret kcal fattigt, måske jeg skulle spise noget mere honning melon? Der er bare en del frugtsukker i.
Af grøntsager spiser jeg forskelligt: radiser, gulerødder, broccoli, agurk, tomat. Hvad der pt er på hylden ;) Det spises u kogt.
Jeg har overvejet hytteost, men hvis jeg skal spise en hel, så får jeg ret mange kcal. Derfor har jeg valgt det fra. Spiste en advokado med hytteost og så 150 gram gulerod den ene dag, men det løber bare helt vildt op.
Jeg har fundet ud af at melon er ret kcal fattigt, måske jeg skulle spise noget mere honning melon? Der er bare en del frugtsukker i.
15 år8. august 2009 kl. 00:51
SiriS (slettet)
Bliv ved med at fokusere på det du kan, og stop dig selv i at remse alt det op som ikke kan lade sig gøre. Der er garanteret meget andet end rugbrød du kan have med hjemmefra i sommervarmen: gulerod, blomkål, avocado (uden hytteost), æble, pære, bladselleri, romainesalat, asparges, frugtstang, nødder, slikærter, tomater, champignon, peberrugt... Og så kan du købe en mælkedrik til, måske spise lidt ost og knækbrød... eller en købesmoothie for variationens skyld.
15 år8. august 2009 kl. 21:03
Frk Jakob (slettet)
Der er gratis frugt og grønt, så det kan jeg bare spise af :) Så der spiser jeg som sagt, hvad der lige er :) De der mælke drikke er der alt for meget sukker i, og jeg spiser ylette til morgen, så får mælke produkt.
Jeg fandt ud af idag at jeg kunne købe sådan noget kyllinge kød i tynde skiver, det er vildt godt på rugbrød og der er nærmest ingen kcal i. Idag fik jeg så nogle friske ærter til :) Ved godt der er en del kcal i. Fik grønne bønner og tomat til aften, samt en banan og en nektarin i løbet af eftermiddagen.
Jeg fandt ud af idag at jeg kunne købe sådan noget kyllinge kød i tynde skiver, det er vildt godt på rugbrød og der er nærmest ingen kcal i. Idag fik jeg så nogle friske ærter til :) Ved godt der er en del kcal i. Fik grønne bønner og tomat til aften, samt en banan og en nektarin i løbet af eftermiddagen.
15 år10. august 2009 kl. 23:16
SiriS (slettet)
der er en anden tråd i gang om emnet her:
***forældet link er fjernet***
Bliv ved med at søge ny inspiration, for typisk kører man sur i de samme ting efter en tid.
***forældet link er fjernet***
Bliv ved med at søge ny inspiration, for typisk kører man sur i de samme ting efter en tid.
15 år11. august 2009 kl. 15:37