Nupo-pulver... Virker det?

Du læser en tråd i debat > kost

Nupo-pulver... Virker det?
Jeg overvejer lidt at prøve Nupo-pulver for at kick-starte mit vægttab lidt, men virker det??? Bliver man mæt, eller spiser man bare ved siden af???
Hvad er jeres erfaringer???
15 år28. juli 2009 kl. 12:26
re: Nupo-pulver... Virker det?
Er der virkelig ikke en eneste herinde, der har prøvet Nupo???
15 år3. august 2009 kl. 12:58
Nupo virker, men mange går sur i det. Prøv at starte med fx at erstatte frokost eller et andet måltid og se om du kan holde det ud i en periode :)
15 år4. august 2009 kl. 02:14
Ja, jeg har prøvet nu i en lille uge at bruge Nupo til morgenmad - jeg synes det mætter overraskende godt - er først sulten til frokost. I weekend'en vil jeg også bruge det til frokost, men jeg tror ikke jeg ville kunne leve af det udelukkende.
Jeg har egentlig altid troet det smagte meget dårligt, men jeg har sagtens kunne få både jordbær og cacao ned
15 år5. august 2009 kl. 13:15
Jeg kan godt leve udelukkende af det. Thai-suppen er jeg helt vild med, jordbær smager kunstigt efter min smag, og deres kakao og cafe latte er ok. Desværre søder de med aspartam, og da jeg gerne vil leve så sundt som muligt, fik jeg problemer med at indtage det, jeg følte simpelthen ikke at jeg kunne byde min krop det. Så fik jeg styr på at sundheden er vigtigere for mig end vægttabet. I øvrigt tabte jeg kun et kilo på en uge (inkl. en del motion), og syntes det var en ringe kickstart på en kur, så jeg er lidt skuffet. Men det skulle være den mest effektive måde at tabe sig på (kombineret med motion).
15 år7. august 2009 kl. 08:56
Jeg er enig i, at det ikke er nogen vild kick start, men før ferien, hvor jeg blot satte mig kalorieindtag ned til det madital var kommet frem til, skete der absolut intet.

Nu, hvor jeg havde lidt ekstra feriekilo at tage af er der røget lidt over to kilo den første uge, og det tilskriver jeg bestemt både Nupo og motion.

Jeg er dog sikker på, at jeg hurtigt vil kunne tage på igen, hvis jeg ikke er yderst opmærksom og påpasselig. Indtil videre fortsætter jeg med Nupo til morgenmad og/eller frokost indtil mine tre pakker er brugt op og så håber jeg vægten er kommet ned på det ønskede niveau :o)
15 år7. august 2009 kl. 10:37
Og forøvrigt er jeg helt enig i, at det ikke kan være sundt med de kunstige ting Nupo indeholder. Jeg lever normalt meget økologisk, så det er absolut kun en "overgangsfase".....:o)
15 år7. august 2009 kl. 10:40
Er der nogen der ved hvad det laves af?
15 år7. august 2009 kl. 22:56
Ja, ifølge indholdsfortegnelsen er det sojaprotein, skummetmælkspulver, cellulosepulver, sukker, mælkeprotein, emulgator, lecitin, jordbær(frysetørret - 3%), hvedefibre, fortykningsmidler, guargum og xanthangum, jordbæraroma, farvestof, rødbedefarve, sødestof: aspartam og så indeholder det en "phenylalaninkilde". Jeg må indrømme, at de sidste par ting ikke lyder vildt opmuntrende, men jeg håber der ikke er ret meget af det kunstige i. Jeg mener der er en regel om, at det der er mest i står først, så man må gå ud fra, at det primært er sojaprotein, skummetmælkspulver cellulosepulver og sukker, og når frysetørret jordbær er helt nede på 3%, så må de efterfølgende ingredienser være i mængder på mindre end 3% - men det ved jeg ikke om man "bare" kan gå ud fra?

Nå, men det virker nu og jeg føler ikke jeg sætter min sundhedstilstand på spil ved at indtage 2-4 breve pr. dag....:o) Men det er absolut ikke noget jeg vil gøre over halve el. hele år!
15 år8. august 2009 kl. 11:31
jeg har prøvet nupo over en 14 dages periode. Jeg skiftede alle måltider ud med Nupo og spiste kun en rugbrødsmad om aftenen, efter 2 uger havde jeg tabt 3 kilo. Som sammenligning har jeg på de mere normal slankekure tabt mig 4-6 de første 2 uger. Så jeg fandt resultatet meget skuffende.

ud over det mener jeg at hvis man kun spiser nupo til måltiderne (mener det bliver 5 om dagen) indtager man ca. 1650 kl, efter min første uge på denne her kur har mit kalorie indtag kun været over det en dag og jeg har spist når jeg var sulten og er ikke gået sulten i seng (hvilket betyder meget for mig, hvis jeg skal holde vægttabet).

så for mig var det klart ikke det værd. Hvis jeg skulle kickstarte et vægttab ville jeg nok nærmere vælge et par dages frugt kur :).

Og tilsidst, ville jeg altid være mistænklig på et "slankeprodukt" med så meget sukker i (mener det lå på 16% i shake'sne), det er jo slet ikke sundt.
15 år8. august 2009 kl. 14:06

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });