Madplan
Du læser en tråd i debat > kosttynd74
re: Madplan
hej karina
det med madplan over en hvis periode er en rigtig god ting og meget motiverene og du har ret der kommer faktisk også mere af det grønne ned ;O)
jeg selv lavede altid madplan til en uge eller 14 dage ad gangen og det virker bare ;-
det er super at du er kommet i gang og nu har overskuddet til det , du kan jo godt og du har bevist før og sikke en flot brud du var og sikke en kanon dag i havde og hvor er det skønt at "se" dig her igen.
jeg hepper på dig på sidelinien;O)
selvfølgelig bevarer du magten , du kan jo godt ;O)
knus lise
det med madplan over en hvis periode er en rigtig god ting og meget motiverene og du har ret der kommer faktisk også mere af det grønne ned ;O)
jeg selv lavede altid madplan til en uge eller 14 dage ad gangen og det virker bare ;-
det er super at du er kommet i gang og nu har overskuddet til det , du kan jo godt og du har bevist før og sikke en flot brud du var og sikke en kanon dag i havde og hvor er det skønt at "se" dig her igen.
jeg hepper på dig på sidelinien;O)
selvfølgelig bevarer du magten , du kan jo godt ;O)
knus lise
15 år28. juli 2009 kl. 20:13
KarinaHadsten (slettet)
Tusind tak Lise. Og ja vi havde en skøn dag og jeg skal nogle gange lige minde mig selv om den glæde og stolthed jeg følte den dag og dagene omkring den store dag. Netop stoltheden over at have tabt de 20 kilo og glæden ved den nye figur var så fantastisk at jeg har svært ved at fatte hvordan jeg kunne lade det ske at jeg tog 10 kilo på. Men sådan gik det. Men for at hjælpe motivationen på vej nu skal jeg hele tiden minde mig selv om hvordan det var at veje 10 kilo mindre end nu. :-)
15 år29. juli 2009 kl. 08:12
tynd74
ja netop , hov nu gik det sådan i den periode, ok lidt mere på men nu er det op på hesten igen og det er dig der bestemmer retningen og du vælger fremad . det med den positive tænkning er meget vigtig. og ikke se tilbage men frem hele tiden . ;O) og ikke ærgre sig. men hive alt det positive frem. hverdagen bliver faktisk lysere.
jeg hepper forsat på dig. go arbejdslyst
knus lise
jeg hepper forsat på dig. go arbejdslyst
knus lise
15 år31. juli 2009 kl. 18:28
KarinaHadsten (slettet)
Tak skal du ha. :-)
Jeg har stadig magten over madplanen - den eneste dag den svigtede var den dag jeg endte med ikke at være hjemme ;-) Manden grillede godt nok som planen sagde, men ikke lige laks, da han ikke er så stor fan af fisk, så det er jo fair nok.
Jeg har stadig magten over madplanen - den eneste dag den svigtede var den dag jeg endte med ikke at være hjemme ;-) Manden grillede godt nok som planen sagde, men ikke lige laks, da han ikke er så stor fan af fisk, så det er jo fair nok.
15 år3. august 2009 kl. 11:00
iakob
Det er ikke helt nem med mænd, som synes den bedste smagsbærer er enten animalsk fedt eller chili/hvidløg :-)
Jeg er i øvrigt også gået igang med madplaner. Her skiftes vi på ugebasist til at lave mad og næste uge er min mands (det er også den første uge efter sommerferien). Mine to børn har ifølge lægen ikke behov for light-produkter (bør drikke sødmælk i stedet for skummetmælk) da de bestemt ikke er tykke. Derfor skal vi lave en madplan som kan dække følgende:
1) Sund og varieret mad
2) Billigt
3) Mulighed for at mor her kan sammensætte en energifattig portion som også smager godt (jeg kan ikke lide udkogte grøntsager - en pose grøntsagsmix stiller altså ikke mit behov)
4) Mulighed for at børnene kan få sammensat en mere energitæt potion (de spiser ikke så meget)
5) Mulighed for at min mand kan få sammensat en portion som han kan lide.
Vi har brugt meget med tilbehør (feta, chili, soya, hvidløg i lage, brød med og uden smør etc etc) for at alle i familien kan få mest muligt ud af det. Det gør det nemmere at stille alles behov uden at skulle lave 3 forskellige hovedretter.
Men jeg glæder mig faktisk lidt til min madtur :-)
Jeg er i øvrigt også gået igang med madplaner. Her skiftes vi på ugebasist til at lave mad og næste uge er min mands (det er også den første uge efter sommerferien). Mine to børn har ifølge lægen ikke behov for light-produkter (bør drikke sødmælk i stedet for skummetmælk) da de bestemt ikke er tykke. Derfor skal vi lave en madplan som kan dække følgende:
1) Sund og varieret mad
2) Billigt
3) Mulighed for at mor her kan sammensætte en energifattig portion som også smager godt (jeg kan ikke lide udkogte grøntsager - en pose grøntsagsmix stiller altså ikke mit behov)
4) Mulighed for at børnene kan få sammensat en mere energitæt potion (de spiser ikke så meget)
5) Mulighed for at min mand kan få sammensat en portion som han kan lide.
Vi har brugt meget med tilbehør (feta, chili, soya, hvidløg i lage, brød med og uden smør etc etc) for at alle i familien kan få mest muligt ud af det. Det gør det nemmere at stille alles behov uden at skulle lave 3 forskellige hovedretter.
Men jeg glæder mig faktisk lidt til min madtur :-)
15 år9. august 2009 kl. 14:43
MEN NU har jeg endelig taget mig sammen og lavet en madplan for hele den næste måned. Egentlig var motivationen økonomisk, da vi har overtræk på madkontoen efter ferien. Så nu er mad-dankortet lagt i skabet og der er hævet lidt penge vi skal bruge til mad-indkøb. Ved at planlægge og handle ca 1 gang om ugen forventer jeg at kunne spare. Men det gør altså også at jeg føler jeg har total kontrol over hvad der kommer på bordet og har mulighed for at planlægge det grønne ind i retterne.
Jeg har ikke som sådan tænkt på at det skulle være slankemad, men har til hver dag lavet et eller andet grønt tilbehør. Jeg kan kun anbefale det. Vægttab handler jo også om at ha kontrol over hvad der kommer på bordet og så er det i øvrigt en fantastisk følelse. I går da jeg lavede fiskefrikadeller tog jeg også kød ud af fryseren til maden i dag. Jeg plejer ellers at være en klovn til at tage kød ud :-)
Håber jeg bliver ved med at have magten. :-)