Energiunderskud = manglende vægttab?

Du læser en tråd i debat > kost

Energiunderskud = manglende vægttab?
Hej! Jeg er ny her på siden og jeg må indrømme at jeg synes det hele er en smule kompliceret! Jeg indtastet min kost for i dag, og i skemaet "analyser din mad" stod dette i bunden:

"Bemærk: Du har haft et samlet energiunderskud på 678 kcal, hvilket svarer til et vægttab på 95 gram kropsvægt."

Hvad vil det sige? Sådan som jeg forstår det kommer jeg ikke til at tabe mig de 95 gram pga. manglende energi og nu er det jeg bliver totalt forvirret, for jeg synes virkelig selv at jeg har spist sundt men hvis det ikke er tilfældet hvad skal jeg så spise for ikke at have energiunderskud? (jeg er vegetar)

På forhånd tak!
15 år23. juli 2009 kl. 18:46
re: Energiunderskud = manglende vægttab?
"Energiunderskud" betyder at der er underskud på balancen -. altså en god ting.
Hvis dit ligevægtsindtag(altså det man kan spise uden at hverken tabe sig eller tage på) er f.eks. 1800 kcal og du i dag spiser 1600 kcal så har du et energiunderskud på 200 kcal. Og du vil i princippet tabe dig...
Programmet forsøger at fortælle dig at du i princippet vil tabe dig 95 grams kropsvægt da du i dag( eller i går) har/havde et underskud af kcal på 678.
Håber det gav mening.
15 år24. juli 2009 kl. 08:06
re: Energiunderskud = manglende vægttab?
Arh, nu forstår jeg dét! Tak for hjælpen! :-)
15 år24. juli 2009 kl. 10:30

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });