#2 af Superwoman
vil det lykkes?
Du læser en tråd i debat > kostSuperwoman
re: vil det lykkes?
Hejsa,
det er jo lidt svært at svare på om det vil lykkes for vægttb handler jo også om så meget mere end blot madvaner :-) desværre...det handler også om motivation, din krops reaktion og en hel masse andre ting.
Jeg har ikke lige gidet regne dit omtræntlig kalorieindtag sammen pr. dag. Men det var en god ide at du bruger madital til at indtaste alt hvad du spiser ind. På den måde kan du ser hvormeget du faktisk spiser - om du f.eks. endda spiser for lidt for det er lige så skadeligt for et vægttab som at spise for meget er det. Jeg vil forslå at du prøver at tilrettelgge det sådan at du ligger på omkring 1500 kcal om dagen - så vil du tabe dig - måske langsomt men på den sunde måde. Og husk at få noget balanceret mad - men da du allerede spiser frugt, nødder og lignende virker det som om du allerede har styr på det.
Om du får en flad mave - se det er jo umuligt at sige - det handler ligeså meget om din kropsbygning som hvormeget du vejer - jeg har været nede på 48 kg (meget usundt!!) da jeg var helt ung og ikke en gang der havde jeg en flad mave - bare ingen bryster, tynde ben og en usund kulør. Så det har jeg opgivet - men jeg kan stadig blive/være slank, spænstig og have en flot krop uden den.
Held og lykke med de nye sunde vaner - du er godt på vej!
det er jo lidt svært at svare på om det vil lykkes for vægttb handler jo også om så meget mere end blot madvaner :-) desværre...det handler også om motivation, din krops reaktion og en hel masse andre ting.
Jeg har ikke lige gidet regne dit omtræntlig kalorieindtag sammen pr. dag. Men det var en god ide at du bruger madital til at indtaste alt hvad du spiser ind. På den måde kan du ser hvormeget du faktisk spiser - om du f.eks. endda spiser for lidt for det er lige så skadeligt for et vægttab som at spise for meget er det. Jeg vil forslå at du prøver at tilrettelgge det sådan at du ligger på omkring 1500 kcal om dagen - så vil du tabe dig - måske langsomt men på den sunde måde. Og husk at få noget balanceret mad - men da du allerede spiser frugt, nødder og lignende virker det som om du allerede har styr på det.
Om du får en flad mave - se det er jo umuligt at sige - det handler ligeså meget om din kropsbygning som hvormeget du vejer - jeg har været nede på 48 kg (meget usundt!!) da jeg var helt ung og ikke en gang der havde jeg en flad mave - bare ingen bryster, tynde ben og en usund kulør. Så det har jeg opgivet - men jeg kan stadig blive/være slank, spænstig og have en flot krop uden den.
Held og lykke med de nye sunde vaner - du er godt på vej!
15 år16. juli 2009 kl. 13:42
SiriS (slettet)
re: vil det lykkes?
Hvis du vil have flad mave, er det træning, der skal til.
Held og lykke med dit vægttab.
Held og lykke med dit vægttab.
15 år21. juli 2009 kl. 18:35
Jeg er en ung pige på 17 år, som er igang med et mindre vægttabs-projekt, vil gerne tabe mig 4-5 kg :)
jeg har altid været lidt "tyk" af min alder (eller buttet!).
Men efter min kæreste og jeg har været gået fra hinanden et par gange, har jeg tabt mig en del (min mave går fuuuldstændig i stå når jeg er nede/ked af det). Og nu er det somom min mave ar vænnet sig til de mindre portioner.. Jeg kan også mærke at jeg er blevet meget gladere på det sidste, efter jeg har ændret min kost. Her er hva jeg typisk spiser på en dag:
Morgen:
Groft brød (rugbrød) med fedtfattigt pålæg eller havregryn, evt. et glas juice, lidt frugt.
Frokost: Rugbrød, salat eller lign. ALTID sundt :-)
Mellemmåltider: grove kiks, frugt, nødder, økologiske riskager - springer over kage og slik som de andre på job ofte spiser :) - og er ret stolt.
Aftensmad: Sørger for at spise rigeligt med grønt, kun et stk. kød, fedtfattig dressing, begrænset m. sovs.
Om aftenen spiser jeg gerne frugt eller de der sukkerfri vingummier fra Toms. Nogengange ryger der lidt chips ned, men det er MEGET begrænset i forhold til hva jeg spiste af chips førhen! Når jeg drikker sodavand er det light, drikker masser af vand, te UDEN noget, mælk får jeg helst i form af youghurt, da jeg heller vil være mæt end drikke mig til kcal. :-)
Desuden arbejder jeg i et supermarked, hvor jeg fylder varer op, gør rent osv. - man går utrolig meget på sådan en dag! Jeg går også gerne lange ture, og her efter sommer regner jeg med at starte enten i motionscenter, eller til boksning igen :)!
Hva tror i? vil mit projekt lykkes? vil jeg nogensinde få den helt flade mave i en stram t-shirt, som mine jævnaldrene har?
Håber i vil svare :-)