Søger opskrift på sunde grovboller

Du læser en tråd i debat > kost

Søger opskrift på sunde grovboller
Hej alle derude jeg søger en opskrift på sunde grovboller evt. med gulerødder og grahamsmel.
Jeg ønsker at få en opskrift hvor jeg kan se kcal pr. 100g. Håber nogen kan hjælpe.
Kram fra Christina
15 år13. juli 2009 kl. 22:14
re: Søger opskrift på sunde grovboller
Jeg plejer bare at lave en alm. dej, men med 1/3 rygmel og så hvis jeg har nogle kerner hælder jeg dem i. Det vigtigste er laaang hævetid :) Kcal kan du jo regne ud, udfra hvad du putter i dejen.
15 år13. juli 2009 kl. 22:19
Gulerods – eller squasboller.

50 g. gær
3 dl lunkent vand
3 spskf. olie
1 tskf. salt
1 tskf. sukker
550 g. mel
2 stk gulerødder (ca. 200) g. eller tilsvarende squash.

Alle ingredienser blandes, melet sidst. (Gulerødder/squash rives)
.
Bollerne skal ikke forhæve.

Sættes på bageplade (16 stk), hæver ca. ½ time.

Pensles med æg eller mælk (eller vand)

Bages i 15 – 18 min. ved 200 g.
Dejen er noget fedtet og skal sættes på pladen med ske.
15 år15. juli 2009 kl. 11:29
jeg kan anbefale bage bogen fra diabetes foreningen, eller alle deres opskrift bøger :) alle ved jo at diabetes mad for det meste er godt og jeg bruger dem meget, (har haft diabetes i 17 år) men har først opdaget dem nu :) (kager der smager) er en stor hjælp da jeg har en meget sød tand og kager der fra kan man spise lidt af med god samvittighed ;) og de smager ik af sødemiddel :)
15 år28. juli 2009 kl. 19:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });