Hvad mætter mest?

Du læser en tråd i debat > kost

Hvad mætter mest?
Jeg synes tit jeg er ekstra sulten når jeg har spist det antal kalorier jeg må, og det er jo ikke så godt. Jeg synes det går bedst når jeg spiser rigtig mange grøntsager og rugbrød. Har I andre gode erfaringer? Hvad giver mest mæthed pr. kalorie?
15 år5. juni 2009 kl. 18:24
re: Hvad mætter mest?
Er enig med dig... Der er mange fibre i de grove grønsager, derfor mætter de meget og i lang tid.
15 år5. juni 2009 kl. 20:25
Protein mætter. Prøv at find nogen protein rige fødevarer, fx. bønner
15 år5. juni 2009 kl. 23:45
Revet gulerod og revet æble mætter mere end hvis de ikke er revet.
15 år6. juni 2009 kl. 09:32
Fedtfattigt kød giver også god mæthedsfornemmelse i et måltid - man sparer mange kalorier ved fx at spise kylling og grøntsager/salat til aften, end at spise pasta i stedet for. Mener kun der er lidt over 100 kcal per 100 gram i kylling, og ja, protein mætter godt!
15 år6. juni 2009 kl. 12:24
tror altså det er forskelligt...

jeg bliver mere sulten af proteiner. prøv dig frem. jeg skal have masser af kulhydrater - iform af frugt. (men topper den med en gang fromage frais så jeg får min protein) men kulhydrater er det der mætter for mig.

mon ik man siger protein mætter grundet de steder den forekommer mest...i kød...

for tag f.eks en ren proteindrik... damn så er jeg sulten..
15 år6. juni 2009 kl. 20:58
Hos mig er det fedt og protein - især fra kød.
Grove grønsager er dog også ret effektive.
En kombination er bedst.
15 år8. juni 2009 kl. 16:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });