#1 af maria_kalle (slettet)
hvordan gør i???
Du læser en tråd i debat > kostmaria_kalle (slettet)
hvordan gør i???
hej.. nu har jeg været med nogle veninder ude og spise i aften og vi endte på pizzaria.. jeg valgte at spise en durum uden dressing.. men nu hvor jeg skulle indtaste min mad, så kunne jeg hverken finde durum eller kebab herinde. Man kan jo ikke sidde og skille sin mad ad og veje den når man er ude og spise.. så gætter i jer frem eller???
15 år17. maj 2009 kl. 20:13
bruger slettet
re: hvordan gør i???
Jep jeg gætter ;-)
15 år17. maj 2009 kl. 20:44
jannepanne
Prøv at se her: (et forældet link til ubberup.dk er blevet fjernet)
Jeg gætter også, men havde nok ikke gættet på at der var så meget i.
Jeg gætter også, men havde nok ikke gættet på at der var så meget i.
15 år17. maj 2009 kl. 21:07
Superwoman
Jeg gætter også på livet løs.
Jeg prøver at skrive så nøjagtigt jeg kan, men ellers skriver jeg bare lidt mere end jeg tror for at være "på den sikre side".
Men ellers prøver jeg også at søge på internettet efter oplysninger...fandt på et tidspunkt et dokument online hvor der var skrevet næringsindhold på det meste fastfood - men jeg har smidt den væk igen :( Men Google kan nok hjælpe dig.
Jeg prøver at skrive så nøjagtigt jeg kan, men ellers skriver jeg bare lidt mere end jeg tror for at være "på den sikre side".
Men ellers prøver jeg også at søge på internettet efter oplysninger...fandt på et tidspunkt et dokument online hvor der var skrevet næringsindhold på det meste fastfood - men jeg har smidt den væk igen :( Men Google kan nok hjælpe dig.
15 år17. maj 2009 kl. 21:39
bruger slettet
Ifølge det der link skulle der være 901 kcal i en durum med kebab og uden dressing... Jeg forstår ærlig talt ikke hvor de kalorier kommer fra... kebaboksekødet er jo forholdsvis skært? og SÅ meget durumbrød er der vel heller ikke? Forstår det ikke helt :-S
15 år17. maj 2009 kl. 21:52
Anonym
Hmmm nej, det gør jeg heller ikke. Har altid betragtet sådan en durum eller pita (uden dressing) som forholdsvis "sundt", udover at det jo er hvidt brød... Det er jo magert kød, hvis man vælger fx kylling, og så en omgang blandede grøntsager og salat i... ?
15 år17. maj 2009 kl. 22:16
jannepanne
15 år18. maj 2009 kl. 05:27
Suuus (slettet)
Kebab er ikke sundt nej! Hvis man skal vægle fastfoood, så vælg kylling ogg extre grønsager og selvfølgelig ingen dressing.
15 år18. maj 2009 kl. 06:48
Superwoman
Det var nemlig lige præcis den undersøgelse fra DTU jeg talte om...tak for linket - nu har jeg fået den gemt på computeren.
Den er jo herlig at have liggende hvis der skulle ryge noget fastfood i gabet på et tidspunkt.
Den er jo herlig at have liggende hvis der skulle ryge noget fastfood i gabet på et tidspunkt.
15 år18. maj 2009 kl. 08:21
maria_kalle (slettet)
takker for linket... puha troede slet ikke en durum var så usund.. stof til eftertanke
15 år18. maj 2009 kl. 18:30