At synde eller ikke synde??

Du læser en tråd i debat > kost

At synde eller ikke synde??
Fik lyst til at synde og havde besluttet at jeg gerne måtte få chips - hvis de havde de ovnbagte fra Kims hos min købmand. Kom derover og det første jeg støder på er vandmeloner. De havde ikke de chips, så det blev til en vandmelon og salte mandler, som jeg laver selv efter denne opskrift: hjerteforeningen.dk

Er der andre der oplever at det kan være svært at synde for alvor, selvom man har fået lov og det ikke overstiger det forbrændte?
15 år16. maj 2009 kl. 19:03
re: At synde eller ikke synde??
Jeg kender det godt, det med at selvom der er plads i regnskabet, så føler man pludselig at det er meget grænseoverskridende at indtage noget usundt. Jeg prøver virkelig at bekæmpe den følelse, for når den er der, er der ikke langt til at man begynder at blive fanatisk og der er ikke noget ved et så restriktivt liv.

Har man også først følelsen af angst for at spise lidt godter selvom det er tilladt og man har fortjent det, så kan den også hurtigt opstå overfor almindelig mad osv. Sådan har jeg det i hvert fald.

Man skal vænne sig til at belønne sig selv en gang imellem, så man ikke glemmer at man ikke tager skade af nydelse så længe det er med måde.
15 år17. maj 2009 kl. 10:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });