Mad allergi

Du læser en tråd i debat > kost

Mad allergi
For 3 år siden fik jeg høfeber, allergisk over for birkepollen. Der kom desværre ret hurtigt krydsreaktioner på en del madvarer; æbler, pærer, gulerødder, kiwi, blommer, vindruer, tomater og alle nødder. Appelsiner og jordbær er kommet til inden for de sidste par måneder:(

Dette har gjort at jeg utrolig svært ved holde en nogenlunde sund vægt. De sidste 3 år har jeg taget 10 kg på!!! Jeg vejer nu 69 kg, hvilket er alt for meget til mine 160 cm -desuden lever jeg ikke nær så sundt som før og kan tydeligt mærke at overskuddet er blevet mindre...
Andre som jeg der døjer med dette? Jeg synes det er svært at finde alternativer til frugt, jeg har altid brugt æbler og pærer som et sundt og nemt mellem måltid. Nu er det mest bananer jeg spiser, men dem kan man snart blive træt af;(
15 år30. marts 2009 kl. 11:19
re: Mad allergi
Du må se lyst på det, så går det hele nemmere. Der er mange andre frugter udover de "almindelige" som du kan give dig i kast med og som du ikke nævner at du har allergi overfor - fx. mango, grape, sukkerærter, peberfrugter, papaya, ananas og majs... der er nok at vægle imellem :)
15 år30. marts 2009 kl. 16:31
re: Mad allergi
Prøv at smut ned i de etniske grønthandlere, der er et større udvalg i eksotisk frugt end i supermarkederne. Det er også billigere.
Selv forguder jeg sharon-frugter og kunne næsten leve af dem. MUMS!!! De er godt nok lige gået af sæson :(
15 år30. marts 2009 kl. 17:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });