Vægt kartofler

Du læser en tråd i debat > kost

Vægt kartofler
Jeg er helt ny her inde på madital....og der er virkelig noget at sætte sig ind i:-) Jeg spiser tit bagte kartofler, men skal de vejes inden bagning? Kan ikke umiddelbart se hvor jeg finder den fødevare i indtast mad! Og... sikke da et skrivearbejde at skulle taste ind for alle aktiveteter 24 timer/døgnet.
Noget andet er... at jeg ikke syntes at alt det sunde mad batter! jeg har levet HELT uden søde sager i 4 uger. Gik fra at spise mere end en kæmpe plade marabau, 2 ltr cola, kager og andet slik hver eneste dag til nu...højst et par tyrkiske pebre og et glas cola light. men det er først nu 3. dag med madital. den sidste måned har nok båret mest præg af at sulte mig selv og det øger jo ikke forbrændingen så man opnår vægttab. jeg syntes bare jeg drukner i salat m.m. og føler alt den indtagelse af det sunde gør mig oppustet!! Måske skal jeg bare vende mig til den nye kost.
15 år28. marts 2009 kl. 19:32
re: Vægt kartofler
Hejsa!

Sikke dog et dejligt valg du har taget, at gøre noget godt for dig selv om din krop... om nogle måneder, et år eller 20 år, vil du prise dig lykkelig over denne beslutning! Flot gået!

Prøv at ligge mærke til andre ting end blot vægten... Min hus forandrer sig helt vildt om jeg spiser sukker, chips, kage m.m. eller ej. mit humør og energiniveau bliver også markant bedre! :) Så der er virkelig mange bonuser :) husk at mærk efter, så du får dem alle med :)

Din mave har brug for at 2 ting. Dels at afvænne sig fra alt dit sukker og dels at vænne sig til alle de fibre. I starten vil det give ekstra meget luft i maven. Så tag det som et sundhedstegn på at din krop sætter alle sejl ind lige pt. nu hvor den får optimal kost at leve for.

Personligt taster jeg kun reel motion ind.
Jeg har sat den til det laveste aktivitetsnoveau og tastet så motion ind. 3x30 minutter om ugen. arbejde, rengøring m.m. taster jeg ikke ind, men tager det som en ekstra bonus på vægten næste gang jeg skal vejes :D Kun hvis jeg har spist mere end de 19-hundrede-et-eller-andet jeg må få om dagen, så kan jeg godt finde på at taste daglige gøremål ind, for lige at se om det er helt galt eller hvad :)

Jeg taster heller ikke vand ind (dovenskab).

Velkommen på Madital.. jeg er selv ny her, men går op i det med liv og sjæl lige pt. :)
15 år28. marts 2009 kl. 20:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });