#2 af sqzee (slettet)
Jeres sunde dag?
Du læser en tråd i debat > kostsqzee (slettet)
re: Jeres sunde dag?
Du har helt ret i at grøntsager og sund mad giver mere energi. Prøv at lev efter 600g grøntsager og frugt om dagen.
Jeg har den bedste bog der hedder Superfoods Superfast, jeg har ikke købt den i Danmark desværre, men hver enkel grøntsag eller frugt du kan finde på har en healende virkning på kroppen!
Start med et måltid af gangen. Find et godt sundt kalorielet måltid til morgen mad du kan lide. Experimentér lidt. Eller gør det med frokost eller aftensmad eller dine mellemmåltider. Så gør det med resten af måltiderne.
Vend dig til at få noget motion hver dag. Pres dig selv, det skal nok betale sig. Bare en lille smule og så mere på hver gang.
Med hensyn til at tabe dig så skal du bare spise færre kalorier end du forbrænder, og det burde ikke være svært med sund mad. Brug dit hoved, du ved jo godt hvad der er godt for kroppen og hvad der ikke er det :)
Jeg har den bedste bog der hedder Superfoods Superfast, jeg har ikke købt den i Danmark desværre, men hver enkel grøntsag eller frugt du kan finde på har en healende virkning på kroppen!
Start med et måltid af gangen. Find et godt sundt kalorielet måltid til morgen mad du kan lide. Experimentér lidt. Eller gør det med frokost eller aftensmad eller dine mellemmåltider. Så gør det med resten af måltiderne.
Vend dig til at få noget motion hver dag. Pres dig selv, det skal nok betale sig. Bare en lille smule og så mere på hver gang.
Med hensyn til at tabe dig så skal du bare spise færre kalorier end du forbrænder, og det burde ikke være svært med sund mad. Brug dit hoved, du ved jo godt hvad der er godt for kroppen og hvad der ikke er det :)
15 år26. marts 2009 kl. 15:01
Belfast (slettet)
re: Jeres sunde dag?
Jeg har lige købt en bog fra sundhedsstyrelsen som hedder Små skridt mod vægttab der holder. den kan bruges af alle og er super spændende og inspirerende...
Rikke
Rikke
15 år26. marts 2009 kl. 19:53
Jeg leder efter en metode, en livsstil, som passer til mig.
Jeg vil gerne leve sundt og lykkeligt.
Har brug for inspiration fra jer!
Hvad spiser i - hvornår spiser i, og hvordan laver i det?
Hvad er resultaterne?
Jeg kunne godt tænke mig at spise økologisk og sundt.
Og jeg vil i øvrigt gerne tabe mig 2-5 kg.
Men først og fremmest vil jeg forsøge at få bygget en sund, stabil og perfekt livvstil som passer lige nøjagtig til mig. Og det har jeg det lidt svært ved at få til at fungere.
Jeg er kun 16 år gammel, jeg fylder 17 i år. Jeg har haft problemer siden jeg blev teenager. Jeg er MEGET træt, har sommetider selvværds problemer, og kan godt være trist og deprimeret i perioder.
Jeg har meget ustabile og dårlige vaner, og jeg har været på en evig slankekur. Har været inde i en mild spiseforstyrrelse, og sommetider overspiser jeg.
På grund af min træthed, dyrker jeg ikke motion.
Det ligger til min natur at være en glad, frisk og uadvendt tøs med mod på livet. Den gnist vil jeg gerne finde igen. Men det er svært, når man ikke rigtigt har det godt med sin krop og sig selv og når ens hverdag er så kedelig og grum.
Gi' mig INSPIRATION..!
Jeg mangler den! Gode råd og tips!
Jeg vil gerne gøre en indsats på at ændre det her liv - og jo før jeg gør det, jo bedre bliver det.
Jeg vil gerne nå at føle mig super godt tilpas inden jeg skal starte på min ungdomsuddannelse efter sommer!
Knuss