MONSTER YUM IS (meget low-cal)

Du læser en tråd i debat > kost

MONSTER YUM IS (meget low-cal)
Jeg fandt den her super lækre (og nemme) opskift på 'is', så jeg tænkte jeg ville dele med jer :D Start med at fryse nogle bananer (skåret i skiver), gerne vel modne.

Når bananerne er godt frosne, tager du ca. 100 gram banan, ca. 60 gram yoghurt (gerne med frugt smag) og evt. lidt syltetøj, sukker (whatever) denne herlighed skal så blendes til en soft ice agtig masse, og voíla en lækker lækker is! (ingen efter-frysning)

Konsistensen er fantastisk! og der er altså ikke mange kalorier i :D :D
Har lige lavet den, og den var væk på ingen tid. Ovennævte mængder passer til en portion. Jeg brugte en af de der små blendere man sætter på en håndmixer (IKKE stavblender)
Man kan også eksperimentere med andre frugter i, MEN de frosne bananer er essentielle, da det er dem der giver den cremede konsistens. Man kan også bruge frugtjuice, dette har jeg dog ikke prøvet så kan ikke sige noget om det resultat..
Men nice er det hvertfal med en snack man ikke behøver at ha' dårlig samvittighed over :D
/Kiwi
15 år24. marts 2009 kl. 20:25
re: MONSTER YUM IS (meget low-cal)
Ja det smager rigtigt godt - jeg laver den også til tider når snack lysten kommer over mig. Jeg har lavet den måde med frosne jordbær, banan som dig og blåbær - alt sammen smagte godt. Jeg plejer at bruge cheasys 0,1% vanilje yoghurt.
15 år24. marts 2009 kl. 20:33
Findes der alternativer til de kære bananer?
det ægrer mig at det netop er banan der er i næsten alle smotiehopskrifter, for jeg kan simpelten bare ikke spise bananer...

jeg har ikke selv lige haft held med at finde noget tilsvarende i konsistens :(
15 år25. marts 2009 kl. 11:36
Jeg tvivler på at du kan erstatte bananen, og så stadig få iskonsistensen :(
Men hvis du vil lave en mere sorbet-agtig is, kan blende frosne bær yoghurt, det er også virkelig lækkert, men ja, en anden textur.. Men det er en opskrift der nemt kan leges med. Frys nogle af dine yndlings frugter og prøv dig frem :D Prøv med lidt kanel eller vanilje også, eller sød den med kaffesirup.. Bare husk at holde lidt igen med væsken, ellers bliver det hurtigt bare til en smoothie (hvilket dog heller ikke er at foragte ;)
15 år25. marts 2009 kl. 12:21
Jeg har ikke så mange muligheder for yoghurt hvor jeg bor og synes tit at opskrifter med yoghurt bliver sure? Er der nogen der har det på den måde?
15 år25. marts 2009 kl. 15:19
Jo, hvis du kun bruger yoghurt vil jeg godt give dig ret i at det kan blive en anelse surt.. Men man kan søde med mange ting. Jeg brugte fx 2 tsk blåbær syltetøj, og det virkede altså perfekt for mig :D
Men altså en smule mælk eller juice skulle også kunne erstatte yoghurten, der er mange muligheder i denne opskrift, kun fantasien sætter grænser, møhøhø :D
15 år25. marts 2009 kl. 16:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });