hurtigt vægttab

Du læser en tråd i debat > kost

hurtigt vægttab
Hei, jeg ville hører om der er nogen der kan hjælpe mig, jeg står og skal til et vigtigt sportsstævne her den 28/3, og jeg skal tabe mig 5 kg fordi der er vægtegrænsning på. Ja jeg ved godt det ikke lyder sundt, men det skal jeg altså. Jeg vejer i øjeblikket 93 kg, og skal ned på 88 kg til den 28/3. Jeg er rimelig aktiv træner regelmæssigt.
Jeg har regnet mit dagelig energibehov ud til at være mellem 10,000 og 11,000 mJ, men jeg skal jo ned og kører på et minimum altså kører i underskud faktisk men hvordan er det lige man regner det ud?
Håber der er nogen der kan hjælpe
15 år17. marts 2009 kl. 14:07
re: hurtigt vægttab
Jeg er ikke superekspert i kilojoule som jeg går ud fra at det er det de 10000 er regnet i.
Jeg ville anbefale dig at regne i kalorier i stedet. Af dem skal du nok ikke overstige 1500, men hvis du dyrker meget sport så kan du lægge flere til afhængigt af træningsintensiteten og længden. Sørg for at undgå kalorieholdige væsker og RØR ikke alcohol, vægttab går dobbelt så hurtigt uden alcohol.
Dyrk lette former for motion som løb, cykling og svømning og pas på med ikke at opbygge for mange nye muskler, da dette vejer til.
Spis frugt og 0,1%yoghurt til morgenmad, rugbrød eller knækbrød og magert pålæg til frokost og grøntsager og hvid fisk eller kylling til aftensmad. Undlad ris/pasta og kartofler da disse tæller kraftigt op i kalorieniveautet. Undlad at bruge fedtstof til noget som helst (heller ikke olier til dressing eller stegning), og bliv væk fra nødder og den slags. Undlad at spise mellemmåltider medmindre de består af næsten kalorieløse ting som agurk fx.
Spis aldrig efter kl. 19 om aftenen.
Drik en masse vand, så du får renset kroppen igennem, så binder du også mindre vand og vejer mindre. Drik en masse sort kaffe, det sætter stofskiftet op.
Dagen inden stævnet kan du med fordel faste, da det kan bringe dig et helt kilo ned, på en enkelt dag.

Men kør ikke videre med denne kur efter stævnet, da dette er ret usundt. Men tro mig den er effektiv. Jeg plejer at tabe 2-3 kilo mindst om ugen, på denne kur. I gennemsnit 500g om dagen.
15 år18. marts 2009 kl. 16:50
re: hurtigt vægttab
Hej.

Er der mulighed for at skifte vægtklasse? Jeg har selv prøvet at skulle tabe mig til et stævne, men 5 kg. på en uge lyder af meget! Under alle omstændigheder skal du være klar over, at hvis du går på en meget skrap kur i ugen op til stævnet, kan det påvirke din præstation og det er heller ikke sundt for dig.
15 år19. marts 2009 kl. 14:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });