når i ikke kender det præcise tal..

Du læser en tråd i debat > kost

når i ikke kender det præcise tal..
Jeg læste engang, at når man tæller kalorier, så havde man en tendens til at sætte tallet for lavt, hvis man bare gætter..
Er der nogen af jer som er bevidste om, at når i spiser noget, hvor i ikke har regnet på kalorietallet, sætter i så tallet for lavt i forhold til hvordan det virkeligt er?
Jeg sidder tit og gætter på kalorier i kantinens mad med en veninde. Vi regner altid 200-500 forbi hinanden. Hun mener, at jeg sætter tallet for højt og jeg mener at hun sætter det for lavt.. Det er lidt skørt..
15 år7. marts 2009 kl. 19:22
re: når i ikke kender det præcise tal..
Jeg tror altid, at jeg skyder for højt - jeg vil hellere være "på den sikre side"...
15 år9. marts 2009 kl. 19:25
re: når i ikke kender det præcise tal..
Vi har frokostordning, der hvor jeg arbejder og derfor må jeg gætte mig lidt frem. Jeg tager dog nogle stikprøver af og til, bl.a. havde jeg en ide om at en skive pålæg, skinke f.eks., vejede ca. 20 gram. Det viste sig at den vejede únder 10 gram. Jeg oplever oftes, når jeg kontrolvejer en ting fra frokostbordet at jeg har skudt for højt, men hellere det end for lavt.
15 år9. marts 2009 kl. 21:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });