Nellie Dellies

Du læser en tråd i debat > kost

Nellie Dellies
Er der andre end mig der har tastet Nellie vingummier ind i jeres varer og fået en felt utrolig stor forskel på hvad madital og posens varedeklararion siger mht. kalorie indhold?

Posen siger 120 kcals pr. 100 g, og da jeg så tastede varen ind her siger den 239 kcals! Forskellen er jo enorm! forstår det simpelthen ikke :(
Nogen bud?
/Kiwi
15 år7. marts 2009 kl. 14:39
re: Nellie Dellies
Det gode ved Nellie Dellies er at det ikke giver blodsukkerstigning som andet sukkerfrit slik gør...specielt godt for os der har sukkersyge!!!
Dejligt
15 år7. marts 2009 kl. 19:04
Jeg får deres lakridser til at have 313 kcal. Det er lidt skummelt..
15 år8. marts 2009 kl. 12:54
det er fordi der er nogen problemer med maditral og et eller andet stof de ikke kan regne med. Vi har snakket om det før med andet sukkerfrit slik og fik det forklaret af Lone. Det rigtige kcal indhold er det, der står på posen...
15 år8. marts 2009 kl. 21:13
Oki, jeg regnede også med at posen havde ret, det blir bare lidt besværligt så, når man skal taste det ind i sin dagbog..
15 år9. marts 2009 kl. 15:10
Der er nogle produkter hvor de putter rigtig mange kostfibre i. I følge lovgivningen (sådan har jeg forstået det) behøves fibrene ikke regnes med i kalorieregnskabet, men derfor er de der alligevel. Så hvis du taster kostfibrene ind i madital, men producenten har oplyst tallet, men ikke medregnet det (fordi de ikke skal - og dermed kan sige at der kun er få kalorier i), så passer tallene ikke sammen.

15 år9. marts 2009 kl. 16:09
Det forstår jeg ikke helt.. Vil det sige at der så i virkeligheden er de kalorier i som madital siger? eller? der blev jeg lidt forvirret Ó_ò
15 år9. marts 2009 kl. 18:08
Jeg kan heller ikke helt forstå, at man kan regne kcal på forskellige måder.....

Jeg har selv studset over Malacos 30% mindre sukker slik. Den viser også betydeligt flere kcal. end der står på posen. Det eneste jeg har indtastet er protein, kulhydrater og fedt. Der er INGEN kostfibre, så problemet kan jo ikke ligge der...

Har dog en tilbøjelighed til at tro på madital i stedet for posen.

Men mærkeligt er det:-)
15 år10. marts 2009 kl. 21:24
Det er ofte indholdet af kostfibre som gør at der er store forskelle på hvad varedeklarationen siger og hvad Madital siger.

Prøv at gå ind under "Hjælp"-linket (under selve den grå ramme) her svarer Lone på spørgsmålet "Kostfibre - 0 KJ/gram eller 8 KJ/gram"

Det er i det hele taget meget kompliceret med udregninger af kcalindholdet i madvarer da f.eks. fedt også indeholder forskellig antal kcal/gram alt afhængig af fedtsyrernes sammensætning.

Jeg synes generelt at Maditals udregning virker fint :-)
15 år14. marts 2009 kl. 09:54
Det synes jeg bestemt også at det gør, men jeg studsede bare gevaldigt over den her udregning.. Men så vil jeg da lige læse lidt på det :D
15 år14. marts 2009 kl. 14:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });