Er hørfrø "gratis"?

Du læser en tråd i debat > kost

Er hørfrø "gratis"?
Hej,

jeg mener at have læst et sted (som jeg ikke husker) at hørfrø passerer ufordøjet gennem tarmene og således ikke bliver optaget. Det skulle betyde at de ikke tæller som kalorier, og det ville jo være fedt, da de er sunde og mætter. Ved I noget om det? Er det korrekt?

Noget andet er: skal hørfrø sættes i blød inden brug? Har brugt rå - lige fra posen - i min havregrød til morgen.

Tak!

Kirius
15 år5. marts 2009 kl. 11:19
re: Er hørfrø "gratis"?
Charlotte Hartvig skriver i sin bog at hørfrø er "gratis" og passerer ufordøjet igennem. Du kan tilmed riste dem for at få dem til at smage bedre.
15 år5. marts 2009 kl. 17:41
Jeg plejer at male mine hørfrø. Hørte på Oprah en gang, at man ikke optager alt det gode i dem, hvis man spiser dem hele, da de jo bare passerer lige igennem.
15 år6. marts 2009 kl. 10:08
Wauw - det lyder da lækkert med "gratis" hørfrø - og så ristede! Mums. Men okay, det er da ærgerligt, hvis ikke kroppen optager næring fra dem.

Mmm...
15 år6. marts 2009 kl. 10:23

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });