Kalorie beregning af hjemmepresset saft?
Du læser en tråd i debat > kostSpacy
re: Kalorie beregning af hjemmepresset saft?
Det lyder som den rigtige metode at gøre det på kiwi. Jeg kan i hvert fald ikke umidelbart se hvordan det ellers skulle gøres.
Held og lykke med apparatet :-)
Held og lykke med apparatet :-)
15 år7. marts 2009 kl. 10:00
yummiekiwi (slettet)
Tak for svar :D
Kan heller ikke vente med at få fingrene i den, har bestilt den på nettet, så det er bare at vente nu :D
Kan heller ikke vente med at få fingrene i den, har bestilt den på nettet, så det er bare at vente nu :D
15 år7. marts 2009 kl. 14:22
HR
Jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt, men .....
Du kan ikke bare sige fx. 2 appelsiner + 3 blommer og så veje dem,-skrive ind i opskrift osv. for derefter at veje saften. For sukkerindholdet i saften er jo langt højere pr. 100g end i frugterne med frugtkødet.
Du kan måske trække vægten af frugtkødet/resterne fra bagefter, men det kan jeg ikke lige overskue .-)
Du kan ikke bare sige fx. 2 appelsiner + 3 blommer og så veje dem,-skrive ind i opskrift osv. for derefter at veje saften. For sukkerindholdet i saften er jo langt højere pr. 100g end i frugterne med frugtkødet.
Du kan måske trække vægten af frugtkødet/resterne fra bagefter, men det kan jeg ikke lige overskue .-)
15 år10. marts 2009 kl. 23:26
yummiekiwi (slettet)
øv, det kan jeg heller ikke lige overskue
15 år11. marts 2009 kl. 08:26
bruger slettet
Her er der en tråd om emnet hvor beregningen er foretaget
***forældet link er fjernet***
***forældet link er fjernet***
15 år21. marts 2009 kl. 15:41
Men jeg kom til at tænke på hvordan man skal beregne kalorie indholdet. Mit bud er at lave det som en opskrift og så veje saften.
Lyder det helt tosset, eller er der nogen der har et bud (svar) ?
På forhånd tak :D
/Kiwi