#2 af Marinne (slettet)
Alkohol og forbrændingen?
Du læser en tråd i debat > kostMarinne (slettet)
re: Alkohol og forbrændingen?
Ja, jeg har hørt det samme og har også undret mig - kan dog godt se, at jeg først begyndte at tabe en lille smule, da jeg helt skar forbruget af rødvin ned til et minimum (kun engang imellem om fredagen/lørdagen). :o) Marinne
15 år2. marts 2009 kl. 10:25
yummiekiwi (slettet)
Må jeg spørge hvor meget eller hvor ofte du drak rødvin?
15 år2. marts 2009 kl. 14:55
Jakobsen (slettet)
Ovenstående har jeg også hørt mange gange, men jeg har også hørt "svaret" på spørgsmålet.
Når man drikker alkohol, så nedsætter det IKKE forbrændingen. Dog forbrændes der mindre mad, idet kroppen som det primære nu forbrænder alkoholen. Derfor giver det mening at den mad der ikke forbrændes, sætter sig mere eller mindre. Dvs. forbrændingen forbliver den samme, men det er bare noget andet end maden der forbrændes.
Når man drikker alkohol, så nedsætter det IKKE forbrændingen. Dog forbrændes der mindre mad, idet kroppen som det primære nu forbrænder alkoholen. Derfor giver det mening at den mad der ikke forbrændes, sætter sig mere eller mindre. Dvs. forbrændingen forbliver den samme, men det er bare noget andet end maden der forbrændes.
15 år2. marts 2009 kl. 19:18
yummiekiwi (slettet)
Nice, tak for svar :D
15 år2. marts 2009 kl. 20:25
Marinne (slettet)
Selvfølgelig. Det var ikke fordi jeg drak det hver dag - langt fra, men hvis man vænner sig til at det også kan være hyggeligt en onsdag/torsdag aften kan det hurtigt blive mere end 3-4 aftner om ugen, og det tror jeg er for meget - også selvom det kun er 1-2 glas..... Jeg er til gæld i den alder (43) hvor jeg har hørt flere læger anbefale et dagligt glas - aht. hjerte kar sygdomme - så det er svært at vide hvad der er klogt.... :o) Marianne
15 år3. marts 2009 kl. 12:30
yummiekiwi (slettet)
Ja, det kan være svært at gennemskue :)
15 år3. marts 2009 kl. 19:14
Kan det passe? synes det lyder lidt som en røver. Skyldes det ikke nærmere at der er så mange kalorier i alkohol? Eller..
/Kiwi