Sund mad på farten

Du læser en tråd i debat > kost

Sund mad på farten
Har i nogen gode steder i kbh, hvor i spiser sundt, når i er ude?

Jeg spiser nogengange på Lotte's sandwichbar eller sunset, men kører hurtigt død i det..
15 år13. februar 2009 kl. 20:13
re: Sund mad på farten
Det er faktisk muligt at finde et sundt og kaloriefattigt måltid på seven-eleven. De har både salater, sandwiches, sushi og forskellige andre ting afhængigt af den pågældende 7-11. Det er godt nok lidt dyrt.

Så er der noget som hedder Yam-yam togo, som er asiasisk fastfood uden friture. Det kan man b.la få på Hovedbanegården.

Der er også bagelkompaniet på amerikavej 15 i København, hvor man kan få lækre bagels med magert eller sundt fyld som kalkunbryst, tun eller humus osv.

15 år14. februar 2009 kl. 23:13
Sidst jeg var i København gik jeg ind på Jensens bøfhus til frokost - der kan man få en bagt kartoffel med salatbar til for ikke så galt mange penge...
15 år15. februar 2009 kl. 13:55
Jeg var faktisk i bagelkompagniet i fredags. De havde bare intet vegansk og endte med en bagel kun med salat, tomat, oliven og avocado.. Men godt smagte det nu :-)
15 år15. februar 2009 kl. 13:59
Bagels er ikke særlig sunde. De smager fantastisk, men de er altså stegt i olie. Sorry, for de smager godt!
15 år15. februar 2009 kl. 20:50
Jeg tror altså ikke at alle bagels er stegt i olie... Nogle steder er de måske, men dem jeg kender ser meget tilforladelige ud... nogle gange bager vi dem selv herhjemme, og der steges de slet ikke, de bages... Jeg kan ikke forstå hvorfor nogen skulle stege dem?
15 år16. februar 2009 kl. 06:46
Bagels får deres konsistens fordi at man koger den 2-3 minutter i VAND og derefter bager dem i ovnen. Lavede det for mange år siden.
Det er dougnuts man frituresteger.

Opskrift: dk-kogebogen.dk
15 år16. februar 2009 kl. 12:38
Men bagels vejer rigtig meget og det er svært at købe de rigtig grove af dem ( selvom de siger de er grove ), så man får ret mange kalorier. Til gengæld er det jo 10000 gange bedre end en pizza osv.
15 år17. februar 2009 kl. 14:14
Der er ca. 300-400 kcal i en bagel. Det er 3-4 skiver rugbrød.
15 år17. februar 2009 kl. 21:12
Det er da også ret meget...
15 år17. februar 2009 kl. 22:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });