#2 af antihero (slettet)
Hurtig mad -hvad er der i?
Du læser en tråd i debat > kostantihero (slettet)
re: Hurtig mad -hvad er der i?
Jeg gætter mig for det meste frem.. Ellers findes der jo salatbarer eller fedtfattige steder. Spiser ude hver dag, da der bliver lavet okay-sund mad der hvor jeg spiser frokost.
15 år12. februar 2009 kl. 21:23
bruger slettet
Det er ret umuligt at afgøre hvor mange kcal der er i fx. en durum fra et pizzeria... Det er heller ikke rigtig til at stå og regne ud hvor mange gram salat og hvor mange gram kylling der var i. Men det afholder som regel ikke mig fra at spise den slags i ny og næ. Jeg plejer bare at sørge for at jeg ikke har indtaget for mange kalorier ellers den dag, så jeg er temmelig sikker på at det ikke kan overskride min kaloriegrænse. Durum med kylling er ikke det værste for sundheden, men derimod ville jeg nok holde mig langt væk fra pizzaen da der kan være op til 1500kcal i en almindelig enmands-pizza fra et pizzeria, afhængig af fyldet og pizzeriaet.
Hvis jeg spiser pizzeria-mad så skriver jeg det ikke ind, kun i mit hoved og der er kalorieantallet kun et gæt.
Hvis jeg spiser pizzeria-mad så skriver jeg det ikke ind, kun i mit hoved og der er kalorieantallet kun et gæt.
15 år12. februar 2009 kl. 22:01
claus (slettet)
Fødevarestyrelsen lavede en stor undersøgelse af indholdet i fast-food på et tidspunkt - den har været postet herinde før, men her er den igen:
food.dtu.dk
food.dtu.dk
15 år13. februar 2009 kl. 11:26
claus (slettet)
15 år13. februar 2009 kl. 11:28
- Så det kan skrives ind i skemaet!
Fx. har jeg i aften fået 1/2 durum med salat, dressing, kylling, agurk og tomat. Hvordan får jeg det skrevet ind?
Hvad gør i hvis fx. har fået en sandwich fra byen af ell?