Snaks?

Du læser en tråd i debat > kost

Snaks?
Hej alle sammen. Jeg tænkte på om der er nogen der har nogen gode ideer/forslag til hvordan man kan lave noget lækkert snaks som ikke feder osv, det er nemlig lidt svært at sidde fredag og lørdag aften og se en god film uden at må proppe mig med alt mulig :-(
på forhånd tak mvh becca
15 år23. januar 2009 kl. 10:44
re: Snaks?
Kartoffelskiver i mikrobølgeoven er godt og der tilsættes overhovedet ingen fedt. De tager dog lidt tid at lave, men min mikrobølgeovn har heller ikke så mange watt.

Skær kartofler i tynde ensartede skiver og læg dem på bagepapir på en tallerken. Drys med salt, pomfritkrydderi eller andre krydderier som du kan lide. Sæt dem i mikrobølgeovnen ved højeste effekt til de er sprøde. Hos mig tager det ca. 5 minutter for en hel tallerken. Tjek gerne undervejs, der er ikke langt fra sprødt til brændt:-)
15 år23. januar 2009 kl. 10:52
Bolcher synes jeg personligt er ret gode. De holder også længe ;-)
Ellers køber jeg nogen gange de der Halls hostebolcher (sukkerfri) med forskellig citrusfrugt smag.

Eller hvad med at skære nogle æbler i skiver, og blande med blåbær (eller blandede skovbær) og drysse med kanel, og bage det i ovnen?
Kan evt. serveres med lidt cheasy vanilje-yoghurt.. Det er sødt, uden at være voldsomt farligt ;-)
15 år23. januar 2009 kl. 13:00
Isis laver nogle bocher som der er næsten ingen kalorier i (der er til genvæld masser af kostfibre som madital regner kalorier på - men det gør Isis ikke. Der er vist to lovlige måder at beregne kalorier på kostfibre. Men under alle omstændigheder er der ikke mange kalorier i Isis bolcherne).

Jeg prøvede Buffy1's opskrift - men med skiver af rodselleri i stedet. Det smagte godt, men det tog mig hele weekenden at få lugten ud af microbølgeovnen og vores baggang ingen.
15 år26. januar 2009 kl. 08:27
Jeg prøvede kartoffelskiverne i weekenden MUMS! Jeg synes, de er bedre end købe-chips. Fremover vil jeg eksperimenterer med nogle forskellige rodfrugter:)
15 år27. januar 2009 kl. 17:50
Jeg synes ideen lyder rigtigt lækker, og har helt klart tænkt mig at prøve den. Er der noget, man skal være særligt opmærksom på, eller er det bare lige ud af landevejen?
15 år5. februar 2009 kl. 11:46
tag en fromaige faris og bland til krydderier (fx. frisk dild) og dyb diverse grøntsagsstænger deri blandt andet agurk... det er mums
15 år5. februar 2009 kl. 13:59
Indkøb noget fillo dej. lidt godt olie og de Krydderier du bedst kan lide blandes og smør fillodejen med det. sættes i oven på 100 grader til dejen er gylden. når den er færdig knækkes det i små stykker og drysses med salt. nam nam :)

Men denne her er gangs KJ let. hvis man kan lide det.
Klargør et fodbad til dig selv. Sæt en god kop the foran dig, håndklæde, og alt det andet man bruger når man ordner fødder.
Køb noget lækkert fodsalt og en god crem. sæt dig godt til rette foran dit tv inden filmen begynder. og så er du klar :)

Det er for mig max selv forkælelse.
velbekomme og god fornøjelse
15 år16. februar 2009 kl. 20:14
Popcorn i mikrobølgeovn :)
Man laver dem sådan her: Køb nogle pop-selv korn til at poppe i en gryde, men lav dem i mikrobølgeovnen istedet. Der skal ikke tilsættes fedt (eller vand) for at få dem til at poppe, og du styrer selv om du vil have salt på.
15 år21. februar 2009 kl. 01:27
Läkerol. Der er ca. 25-30 kcal i en pakke.
15 år21. februar 2009 kl. 09:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });