#1 af Anonym
Couscous
Du læser en tråd i debat > kostAnonym
Couscous
Nogen som ved hvordan man taster couscous ind? Eller rettere, det kan ikke tastes ind, da det ikke findes i maskinen, så jeg har tastet bulgur ind i stedet for... Men det er vel ikke helt det samme, de to ting?
15 år15. januar 2009 kl. 18:26
sqzee (slettet)
re: Couscous
Jeg leder også efter kokosmælk, men indtil videre har jeg tastet sødmælk.
15 år15. januar 2009 kl. 19:52
Frk Jakob (slettet)
kokosmælk er da langt feder end sødmælk, er det ikke mere som fløde??
15 år15. januar 2009 kl. 22:51
claus (slettet)
Det kan ikke være helt galt at taste couscous ind som bulgur - de består jo af det samme (hvedekerner) men bulgur er bare grovere...
Men ellers kan du jo selv oprette det som vare ved at indtaste det, der står på posen. Det tager ikke ret lang tid at gøre, og så er den der til næste gang.
Jeg har selv lige indtastet kokosmælk som vare - der er 15% fedt i den, jeg har, så sødmælk kommer slet ikke i nærheden.
Men ellers kan du jo selv oprette det som vare ved at indtaste det, der står på posen. Det tager ikke ret lang tid at gøre, og så er den der til næste gang.
Jeg har selv lige indtastet kokosmælk som vare - der er 15% fedt i den, jeg har, så sødmælk kommer slet ikke i nærheden.
15 år15. januar 2009 kl. 23:50
iakob
Jeg var på et par danske tabeller, men de havde ikke couscous. Prøv at se her:
calorieking.com.au
Følg enten linket Couscous: Cooked eller Couscous: Dry. Brug tallene i procent (hvis der er 1% fedt i, så svarer det jo til 1 gr per 100 gram. Det er ikke det samme som fedtenergiprocent).
Denne her site er også god (havde bare ikke couscous): kalorietabel.dk
I øvrigt så står energiindholdet af kokosmælk da bag på dåsen - det kan du da bruge, hvis din kokosmælk altså ikke kommer direkte fra en nød :-)
calorieking.com.au
Følg enten linket Couscous: Cooked eller Couscous: Dry. Brug tallene i procent (hvis der er 1% fedt i, så svarer det jo til 1 gr per 100 gram. Det er ikke det samme som fedtenergiprocent).
Denne her site er også god (havde bare ikke couscous): kalorietabel.dk
I øvrigt så står energiindholdet af kokosmælk da bag på dåsen - det kan du da bruge, hvis din kokosmælk altså ikke kommer direkte fra en nød :-)
15 år16. januar 2009 kl. 08:13
sqzee (slettet)
En af mine kokosmælk siger altså 70 kcal. Det er ikke meget mere end sødmælk er det?
15 år17. januar 2009 kl. 14:07
claus (slettet)
Så må det være en light-version. Jeg har før haft en light-kokosmælk, men det var i virkeligheden bare halv kokosmælk og halvt vand, så det var noget dyrt vand. Men hvis den er helt dernede, så er det jo sådan noget som 2/3 af fedtet, de har fjernet, så hvis den stadig smager af noget, så er det jo ret godt...
15 år17. januar 2009 kl. 19:39
sqzee (slettet)
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg mener det var per 100g, men det kan være jeg har overset 'serving size' eller noget.
15 år18. januar 2009 kl. 06:21