#2 af sqzee (slettet)
Cheasy yoghurt - sundt eller usundt?
Du læser en tråd i debat > kostsqzee (slettet)
re: Cheasy yoghurt - sundt eller usundt?
Jeg kender ikke produktet, men jeg mener ikke der er noget der er direkte usundt, medmindre man får for meget af det.
Jeg ville i hvert fald aldrig putte en YOGHURT i kategorien 'usund mad'. I den kategori ligger friture-stegt kylling og chips og den slags, fordi der er så meget fedt og så mange kalorier.
Jeg ville i hvert fald aldrig putte en YOGHURT i kategorien 'usund mad'. I den kategori ligger friture-stegt kylling og chips og den slags, fordi der er så meget fedt og så mange kalorier.
15 år15. januar 2009 kl. 17:19
Superwoman
Jeg spiser pågældende yogurt må jeg indrømme og det er meget et spørgsmål om synsvinkel, tror jeg.
- Den er kalorielet - derfor er den et godt mælkeprodukt og et godt slankeprodukt - sundhedsstyrelsen anbefaler de fedtfattige mælkeprodukter.
- Den har sødestoffer - jeg vil ikke umiddelbart selv synes at sødestoffer er særligt sunde - de er kaloriefri(i hvert fald dem der er brugt i dette produkt) men de er jo beskyldt for meget - at være kræftfremkaldende og hormonforstyrrende og sikkert mange andre ting osv.
Jeg har valgt, at jeg lige nu fokuserer på det kalorielette - derfor spiser jeg yogurten - specielt når jeg har lyst til noget "dessert-agtigt". Lækkersulten synes jeg den er god til at slukke hos mig. Så der er vel både for og imod.
- Den er kalorielet - derfor er den et godt mælkeprodukt og et godt slankeprodukt - sundhedsstyrelsen anbefaler de fedtfattige mælkeprodukter.
- Den har sødestoffer - jeg vil ikke umiddelbart selv synes at sødestoffer er særligt sunde - de er kaloriefri(i hvert fald dem der er brugt i dette produkt) men de er jo beskyldt for meget - at være kræftfremkaldende og hormonforstyrrende og sikkert mange andre ting osv.
Jeg har valgt, at jeg lige nu fokuserer på det kalorielette - derfor spiser jeg yogurten - specielt når jeg har lyst til noget "dessert-agtigt". Lækkersulten synes jeg den er god til at slukke hos mig. Så der er vel både for og imod.
15 år15. januar 2009 kl. 18:05
iakob
De meget usunde madvarer er dem med masser af kalorier og måske smag - men uden vitaminer og mineraler. Dvs vingummi, lakrids, chips, sodavand etc. De ting kan knap nok klassificeres som fødevarer.
Tørrede figner, mørk chokolade, rosiner mv indeholder også en masse kalorier - men også gode vitaminer og mineraler. De er kun usunde hvis man spiser for meget. I moderate (dvs små) mængder er de sunde.
Yougurt natural eller A38 i de fedtfattige udgaver er absolut sundere end en vanilje yoghurt med sødemidler - men det betyder ikke at vanilje yoghurten er usund. Den indeholder stadig kalk mv.
Så jeg giver de andre to ret: det handler om perspektiv og mængde.
Tørrede figner, mørk chokolade, rosiner mv indeholder også en masse kalorier - men også gode vitaminer og mineraler. De er kun usunde hvis man spiser for meget. I moderate (dvs små) mængder er de sunde.
Yougurt natural eller A38 i de fedtfattige udgaver er absolut sundere end en vanilje yoghurt med sødemidler - men det betyder ikke at vanilje yoghurten er usund. Den indeholder stadig kalk mv.
Så jeg giver de andre to ret: det handler om perspektiv og mængde.
15 år16. januar 2009 kl. 08:19
guest
Jeg spiser selv omtalte yoghurt og set med "slankebriller" er den sund fordi magre mælkeprodukter ER sunde. Men har man ikke problemer med at holde vægten, er fødevare uden søde-og smagsstoffer altså sundere også selvom der er mere mælkefedt i.
Men hvad er usundt ? mener din mor en alm. Cola er sund? og en light er usund?? tja ingen af delene er jo sunde! vand er sundere.
Men hvad er usundt ? mener din mor en alm. Cola er sund? og en light er usund?? tja ingen af delene er jo sunde! vand er sundere.
15 år17. januar 2009 kl. 13:19
Anonym
Jeg forstår hvad I mener.. Min mor mener det er usundt, da hun tror der er en masse sukker i, og derfor feder. Hun tænker ikke på at det er usundt, da der ingen vitaminer osv er i, når hun siger "usundt". Jeg har prøvet at forklare, at det ikke feder, når der er så få kcal i, og ingen tilsat sukker heller. Jeg spiser det også kun en gang imellem, fx til en frugtskål eller når man gerne vil have lidt kalorielet dessert :) Det er jo sundere for mig, end at kaste sig over usundt og fedende is, eller en plade chokolade.
Jeg spiser meget varieret og sundt, og får derfor alle de vitaminer og mineraler jeg ellers skal have gennem min kost. Så det med, at det ikke indeholder vitaminer og mineraler er ikke noget problem..
Men tak for svarene ,)
Jeg spiser meget varieret og sundt, og får derfor alle de vitaminer og mineraler jeg ellers skal have gennem min kost. Så det med, at det ikke indeholder vitaminer og mineraler er ikke noget problem..
Men tak for svarene ,)
15 år17. januar 2009 kl. 13:28
bruger slettet
Spis du bare lidt vanilieyoghurt en gang imellem. Det er et sundt og fedtfattigt mælkeprodukt, og lidt kunstig sødemiddel tager du næppe skade af, når det bare er engang imellem.
Vis din mor emballagen, og forklar hende, at det altså ikke er fyldt med sukker.
Vis din mor emballagen, og forklar hende, at det altså ikke er fyldt med sukker.
15 år17. januar 2009 kl. 16:44
iakob
Eller giv op og indse at nogen mennesker har en idé indtil de får en anden - ligegyldigt hvilke fakta de ellers stilles overfor.
Jeg har opgivet visse medlemmer i min egen familie - og fryder mig i stedet over at de i deres vildfarelse alligevel udviser interesse og omsorg for mig :-D
Jeg har opgivet visse medlemmer i min egen familie - og fryder mig i stedet over at de i deres vildfarelse alligevel udviser interesse og omsorg for mig :-D
15 år19. januar 2009 kl. 14:58
Lige pt. har vi den med vanilje stående i køleskabet, men man kan også få det med andre slags smag..
Synes det smager rigtig godt, og er godt hvis man har en sød tand!
På ´pakken står, at der er 4 gram protein, 5 gram kulhydrat og 0,08 gram fedt i.
Hvad er jeres mening, hvis i kender til produktet? :)