#2 af bruger slettet
Kakaotoppe
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
re: Kakaotoppe
Jeg er virkelig rørende enig...De er simpelthen fantastisk lækre! Jeg har før spist en hel pakke nærmest i ét hug fordi de er så uimodståeligt dejlige :-) Og når jeg om et par dage er under 60 kg (mit første mål!) og har overstået mine eksamener ja så tror jeg måske nok jeg skal en tur i netto!
15 år13. januar 2009 kl. 21:01
Frk Jakob (slettet)
ÅH ja jeg må love mig selv at når jeg har smidt 20 kg får jeg en pakke kakao toppe :)
15 år15. januar 2009 kl. 22:58
Esti91 (slettet)
Et alternativ til kokostoppene (har aldrig smagt dem) kunne være havregryn, kakaopulver, lidt kokosmel og æblegrød, skummet mælk eller juice så det hænger sammen. Sød det med honning, xylitol eller hvad du nu kan finde på:)
15 år16. januar 2009 kl. 16:49
Frk Jakob (slettet)
De er faktisk lavet på æblegrød dem man får i netto. jeg har forsøgt at lave nogle slanke nogen, men de bliver kun gode hvis der er smør i :( Så dem i Netto er faktisk med færre kcal end dem jeg selv kan lave..
15 år17. januar 2009 kl. 23:33
Esti91 (slettet)
Det er da ærgerligt.. Har du prøvet med noget most banan? Det kan måske give det et lille pift:)
Jeg plejer at bruge æble og banan som fedt- og sukker erstatning.
Jeg plejer at bruge æble og banan som fedt- og sukker erstatning.
15 år21. januar 2009 kl. 19:35
Gumpen (slettet)
Jeg fik noget der kunne minde lidt om disse kakaotoppe som en slags konfekt omkring jul.
Så vidt jeg husker så bestod de af blendede dadler, havregryn, svesker og kakaopulver. Blendes til en masse der derefter formes til kugler og rulles i kokosmel. Rigtig god smag uden tilsætning af diverse tvivlsomme produkter.
Prøver lige om jeg kan finde en decideret opskrift.
Så vidt jeg husker så bestod de af blendede dadler, havregryn, svesker og kakaopulver. Blendes til en masse der derefter formes til kugler og rulles i kokosmel. Rigtig god smag uden tilsætning af diverse tvivlsomme produkter.
Prøver lige om jeg kan finde en decideret opskrift.
15 år17. februar 2009 kl. 20:24
bruger slettet
Der findes nogle kugler som er lavet af tørret frugt og nødder og er uden sukker, mælk og gluten.
De hedder Kur delights og de er RIGTIG gode!
Selvfølgelig er kalorieindholdet højt, men hvis man kan nøjes med et par stykker, kan man få lidt lækkert uden at synde for meget. At det er uden tilsætningsstoffer er også noget jeg er tilhænger af.
Alternativt kan man lave nogle "sunde" kugler selv af:
6 dl mandler
6 dl dadler uden sten og ikke for tørre
½ tsk vaniliepulver
1/4 tsk nelikker og kardemomme
Fintrevet skal og friskpresset saft af 1 økologisk appelsin
Ren kakaopulver
Det hele (minus appelsinskal) blandes i foodprocessor til alt er fiinthakket. Massen skal være så man kan presse det sammen og trille til kugler. (lidt a lá en fignestang) Så hold evt. lidt igen med appelsinsaften!
Bland appelsinskal og kakao i en skål og rul kuglerne i det.
MUMS!
De hedder Kur delights og de er RIGTIG gode!
Selvfølgelig er kalorieindholdet højt, men hvis man kan nøjes med et par stykker, kan man få lidt lækkert uden at synde for meget. At det er uden tilsætningsstoffer er også noget jeg er tilhænger af.
Alternativt kan man lave nogle "sunde" kugler selv af:
6 dl mandler
6 dl dadler uden sten og ikke for tørre
½ tsk vaniliepulver
1/4 tsk nelikker og kardemomme
Fintrevet skal og friskpresset saft af 1 økologisk appelsin
Ren kakaopulver
Det hele (minus appelsinskal) blandes i foodprocessor til alt er fiinthakket. Massen skal være så man kan presse det sammen og trille til kugler. (lidt a lá en fignestang) Så hold evt. lidt igen med appelsinsaften!
Bland appelsinskal og kakao i en skål og rul kuglerne i det.
MUMS!
15 år25. februar 2009 kl. 11:24
dutti (slettet)
uha altså efter alt jeres snak om de der kakaotoppe er jeg nødt til at smage dem når jeg kommer unger 60 på t tidspunkt til min weekend hygge dag, de lhyder jo alt for lækre.
15 år2. marts 2009 kl. 11:45
Esti91 (slettet)
De kugler Lene_Hj har beskrevet er enormt gode og kan let varieres.
Det er ikke altid let at få fat i dadler, så engang imellem bruger jeg svesker i stedet. Man kan også tilføje havregryn, men det kræver selvfølgelig lidt ekstra væske:)
Det er ikke altid let at få fat i dadler, så engang imellem bruger jeg svesker i stedet. Man kan også tilføje havregryn, men det kræver selvfølgelig lidt ekstra væske:)
15 år2. marts 2009 kl. 15:37
jeg ved at eksperterne siger at god mørk chokolade er bedst, men denne her blanding af kokos, havregryn, chokolade og sukker er bare mums i min verden.