Jeg er selv på SU - så jeg kender det.
Rugbrød er dog et godt udgangspunkt -det mætter godt og giver en masse fibre og maven får noget at arbejde med. Jeg spiser noget torskerogn på rugbrød - så får jeg de gode D-vitaminer - jeg har nemligt ikke råd til at købe fisk ret tit - de vil som regel have over 40 kr for to torskefiletter og det er for dyrt(for mig). Af billig men sund pålæg bruger jeg også tomat (uden mayonnaise) - de smager rigtigt godt med salt og peber. Jeg bruger også alm. hamburgryg - det kan fåes for en 10-12 kr for en pakke og er ret fedtfattigt. Jeg køber ikke smør så er det sparet.
Aftensmaden er nok svær hvis du ikke rigtigt gider at lave noget for de nemme løsninger er som regel også dem man tager mest på af. Jeg kan forslå dig at (hvis du har mulighed for det) at lave en kæmpeportion sund gryderet i weekenden - bare magert kød(kylling smager fint i gryderet) og mange grøntsager i og så fryser det ned i portionsstørrelser. På den måde skal du bare tø mad op i hverdagen men det er stadig sund. Det samme kan gøres med en stor portion bønnesupper, kartoffelsuppe eller blomkålssupper. Det er også billigt.
Desuden erstatter jeg tit noget af kartoflerne/ris/tilbehør med grønne bønner fra frost - de mætter og der er ikke mange kalorier i dem. Altså bønner efter sult + lidt kart./ris og noget gryderet ovenpå...dejligt og sundt.
#2 af Superwoman
Pt står det mest på rugbrød -og det er sådan set fint nok (men sikkert ikke ret sundt i længden). Så hvordan gør jeg...