d-vitamin

Du læser en tråd i debat > kost

d-vitamin
Hvilkan mad indeholder meget d-vitamin? kan nemlig se jeg har underskud
15 år11. december 2008 kl. 21:54
re: d-vitamin
Hej Lise :)

Jeg har også enormt d-vitamin underskud, (blev opdaget ved lægen) og jeg har fået ordineret d-vitaminer i stor stil. Prøv at gå ned til lægen, d-vitamin mangel kan i længden give skøre knogler, bløde tænder osv, så det er en god idé at høre lægen om dit underskud er så stort at du skal have det tilført i pilleform. D-vitamin er jo også det, der dannes i huden, når man er ude og nyde solen, så mange kan komme i underskud i vinterperioden.

Ellers er der d-vitamin i fede fisk, kød og æg.
15 år13. december 2008 kl. 14:03
Tak for hjælpen :-)
15 år13. december 2008 kl. 23:44
Ifølge min læge er D-vitamin en af de få ting, som det stort set er umuligt at få dækket sit behov for her om vinteren i Danmark, uanset hvor rigtigt man spiser. Piller er vejen frem :-)
15 år19. december 2008 kl. 12:45
Jeg får kalk-tabletter hver dag for at dække mit kalk-behov. Dem jeg har købt, er kombineret med D-vitamin. Så smækker man jo to fluer med et smæk... faktisk to, fordi jeg skal tage 2 tabletter dagligt.

Jeg snupper også en multivitamintablet hver dag. Dem fra brugsen koster små 20 kroner glasset så det ruinerer ikke noget. Jeg spiser ret varieret (i forhold til tidligere) så jeg tror ikke det er nødvendigt at betale 50-100 kroner glasset for multivitaminpiller.
15 år19. december 2008 kl. 20:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });