Juleguf og kalorier part II

Du læser en tråd i debat > kost

Juleguf og kalorier part II
Den her side er faktisk ret brugbar, der er stk. angivelse på både pebernødder og lakridskonfekt :-))
spilbingo.dk
15 år3. december 2008 kl. 06:33
re: Juleguf og kalorier part II
Uha det er skræmmende læsning.......

Jeg spiste 4 æbleskiver forleden dag - det var altså ikke over 300 kcal værd.....

fight it
15 år3. december 2008 kl. 14:39
Puha, men jeg forstår ikke rigtigt kalorierne.
Hvad svarer 1 æbleskive til i kcal?

Jeg spiste 3 i dag, for hyggens skyld da vi havde juleklippedag.
15 år3. december 2008 kl. 15:40
1 æbleskive = 83 kcal. 3 stk = 250 (inkl lidt syltetøj og flormelis)
Tænk.....de smager faktisk sjældent rigtigt godt :-( men man snupper dem alligvel.
Jeg var til møde med gløögg og overnævnte den anden aften. Holdt mig til 4 brunkager og en kop the og nød hver eneste lille bid!
Men jøsses....når man har børn er der godt nok mange arrangementer i December der kræver viljestyrke eller fravalg...ja eller tilvalg.
15 år4. december 2008 kl. 07:10
Jeg elsker æbleskiver.. Synes faktisk ikke at det er så slemt med 250kalorier, slet ikke når det er inkl. lidt syltetøj og flormelis... Troede faktisk at det ville være værre... Det er da lidt af en lettelse, nu kan det jo godt være at der skal være en dag her i julen hvor der kan blive plads til et par æbleskiver... :)
15 år4. december 2008 kl. 20:34
rigtig interessant laesning. men vi boer ikke foele os som ofre for julemaden, man kan selv goere lidt uden at vaelge alt fra. Vaelger vi eksempelvis et stykke andebryst uden skind for vi kun 1/3 af de kalorier (pr 100 g) vi ellers ville have gjort. Jeg prover at holde mig fra kagevaerket og spiser i stedet frugt og de (meget sukkerholdige) figner og dadler.
15 år5. december 2008 kl. 08:00
Jeg læste for nyligt at et stykke flæskesteg kan komme ned på 4 eller 6% fedt - man skal bare sørge for at skære fedtkanten fra. Knasen er ok - det er jo grisehud og ikke fedt. Det er jo OK mad !

Figner er også sunde - dadler ligeså. Men de er kalorieholdige (ligesom al anden tørret frugt, f.eks. svesker) og bør derfor spises med måde.

Jeg vil næsten også tro at figner og dadler er gode for fordøjelsen, skulle man falde i kød- og fedtfælden til en julefrokost :-D
15 år6. december 2008 kl. 19:17
Dret er en god ide at købe kamsteg i stedet for gammeldags flæskesteg - samme gode smag og sprøde svær bare uden at man behøver at sidde og skære uden om alt det fedt der sidder på en gammeldags flæskesteg.
15 år8. december 2008 kl. 18:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });