Juleguf og kalorier

Du læser en tråd i debat > kost

Juleguf og kalorier
Jeg faldt lige over en artikel om kalorier i julemaden (et forældet link til politiken.dk er blevet fjernet)
Det gir godt nok forståelse for at det er svært ikke at tage på i December måned!
Checkede mine brunkager i går, og såden en 5 stykker (ca. 20 gr) giver 100 Kcal. Kan godt se, at man ikke skal tage hver gang man bliver budt - og hver gang der liiiiiiiige står en smagsprøve ved kasselinjen og alle mulige mærkelige andre steder hvor man kommer til at proppe en pebernød i munden, uden at tænke over det, og desværre også uden at nyde den (for mit vedkommende altså)
Min plan for december er at VÆLGE mine nydelser BEVIDST, så jeg virkelig nyder dem når jeg får dem, uden dårlig samvittighed! Og så have i baghovedet at tænke mængder. 5 stk., det sker der jo ingen skade ved, men 15 stk brunkager....så begynder det at gå galt.
Håber I kan bruge oplysningerne i linket til at passe på vægten i December - en måned jeg mener det er et mål i sig selv IKKE at tage PÅ. :-)))
Decemberhilsner Easy
15 år3. december 2008 kl. 06:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });