Juice
Du læser en tråd i debat > kostiakob
re: Juice
Jo, det er vist rigtigt. Men det gælder ikke for det der kan være i glasset ud over 1½ dl eller deromkring. Altså 1½ dl juice tæller for et stykke frugt - og så kan man som du siger, ikke få mere juice på frugt-kategorien.
15 år25. november 2008 kl. 14:16
Pokemom (slettet)
juice
jo du må erstatte 1 stk. frugt med et glas juice. jfr. sst.dk
husk dog der er forskel på juice...vælg evt. en friskpresset og ikke fra koncentrat.
husk dog der er forskel på juice...vælg evt. en friskpresset og ikke fra koncentrat.
15 år25. november 2008 kl. 14:16
iakob
En hurtig søgning (google) gav mig svaret at juice tæller for 1 stykke frugt uanset om man drikker et glas eller en hel liter (som du siger).
Men også at et glas faktisk kun er en deciliter og ikke 1½ som jeg huskede det.
Her er et link til det med 1 dl: (et forældet link til haderslev.dk er blevet fjernet) Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget om mængden på altomkost.dk.
Men også at et glas faktisk kun er en deciliter og ikke 1½ som jeg huskede det.
Her er et link til det med 1 dl: (et forældet link til haderslev.dk er blevet fjernet) Jeg kunne ikke umiddelbart finde noget om mængden på altomkost.dk.
15 år25. november 2008 kl. 14:27
Buffy1 (slettet)
Tak for hjælpen. Jeg kan se her efter at have været igang i 1 1/2 uge at jeg får for lidt frugt og grønt og så kunne et enkelt glas juice hjælpe mig lidt på vej de dage hvor jeg ikke kan nå 600 gram.
15 år26. november 2008 kl. 20:31
Jeg håber der er nogen som ved det eller som måske kender en webside som kunne ske at have informationer om det.