Der hang et opslag her på arbejde idag - et udklip fra JP Plus (Århus tror jeg)
Det handlede om kantiner og om 2 firmakantiner her i Århus som begge gør noget ud af sundhed og som begge serverer buffet. To ernæringseksperter havde været ude og øse to tallerkner op hvert sted - en usund og en sund.
For den sunde tallerken betød et dagligt indtag af den usunde mad at en kvinde ville tage i omegnen af 18-25 kilo på årligt. For den sunde betød det at man ville tabe sig. Jeg går ud fra at ernæringseksperterne antog at frokosten udgør den anbefalede mængde energi af døgnet samlede energi.
Det er jo helt i tråd med hvad jeg - vi alle - regner med. Men at tallet var så stort havde jeg dog ikke regnet med! 18-25 kilo !!!
De kom også med et par gode råd:
1. Øs grøntsager op først - så er der stadig plads til dem.
2. Mange prøver at få mest muligt mad for pengene i en buffet. Det er en forkert strategi. Man skal prøve at få mest mulig mad for kalorierne i stedet :-)
Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ",
"dismiss": "OK",
"allow": "Det er fint",
"deny": "Afvis",
"link": " cookiepolitik.",
"href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/"
},
onInitialise: function(status) {
if(status == cookieconsent.status.allow) {
runScriptsRequiringConsent();
}
},
onStatusChange: function(status) {
if (this.hasConsented()) {
runScriptsRequiringConsent();
}
/*else {
document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/";
}*/
createCookie("cookieconsent_time","now",365);
}
})
}
}, 1000);
});
Det handlede om kantiner og om 2 firmakantiner her i Århus som begge gør noget ud af sundhed og som begge serverer buffet. To ernæringseksperter havde været ude og øse to tallerkner op hvert sted - en usund og en sund.
For den sunde tallerken betød et dagligt indtag af den usunde mad at en kvinde ville tage i omegnen af 18-25 kilo på årligt. For den sunde betød det at man ville tabe sig. Jeg går ud fra at ernæringseksperterne antog at frokosten udgør den anbefalede mængde energi af døgnet samlede energi.
Det er jo helt i tråd med hvad jeg - vi alle - regner med. Men at tallet var så stort havde jeg dog ikke regnet med! 18-25 kilo !!!
De kom også med et par gode råd:
1. Øs grøntsager op først - så er der stadig plads til dem.
2. Mange prøver at få mest muligt mad for pengene i en buffet. Det er en forkert strategi. Man skal prøve at få mest mulig mad for kalorierne i stedet :-)