Du skal ha' 1000 kcal!!

Du læser en tråd i debat > kost

Du skal ha' 1000 kcal!!
jeg har hørt at kroppen skal mindst have 1000 kcal dagligt for at kunne fungere og får at vægten skal falde konstant...
kan det passe?
16 år6. november 2008 kl. 22:37
re: Du skal ha' 1000 kcal!!
Hej Pernille,
På min uddannelse til slankekonsulent lærte vi, at man under et vægttabsforløb skal have mindst 1200 kcal dagligt og kun i en begrænset periode. Et minimum på 1200 kcal kan, hvis du spiser varieret, dække dit næringsbehov. Jeg forbrænder fx ca 1500 kcal i hvile - et tal der fortæller mig hvor meget energi jeg bruger (forbrænder) på at opretholde livsnødvendige kropsfunktioner, såsom hjerte- og lungefunktion. Skal jeg tabe mig, bør jeg i realiteten ikke indtage færre kcal end ca 1500, men undtagelsen er; 1200 kcal i en begrænset periode. Nu kan jeg se, at du nogle dage får under 1000 kcal og andre et godt stykke over. jeg vil råde dig til at indage kalorierne mere jævnt, altså at det er nogenlunde det samme indtag du har hver dag, på omkring 1500 kcal, så er jeg sikker på, at du vil smide de sidste 3 kg :-)

Venlig hilsen
Medina
16 år7. november 2008 kl. 11:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });